Noel Kekinin Gizemi | Agatha Christie

Aralık ayının son günlerinde başladığım kitap Ocak ayının ilk günlerinde bitti. Bir senede bitti, ne kitapmış be! şeklinde de çirkinleştikten sonra dönelim kitaba. Agatha Christie'nin kitaplarını okumak gibi uzun vadeli bir planım var. Ne kadar sürer bilmiyorum ama araya serpiştiriyorum okuma serüvenimde. Kitap, Dedektif Hercule Poirot'un müdahil olduğu 6 farklı hikayeyi barındırıyor içinde. Bu hikayelerden benim için en heyecanlısı Şamar Oğlanı oldu. Sherlock Holmes edasıyla ufak detaylardan çıkarımlar yapan ve cinayetleri çözen bir dedektif ya Poirot, okurken insana yok artık dedirtiyor. Dizisi yapılsa izlenirmiş. Kitabın iki farklı ayrıcalığı daha var dikkat çeken. İlki Agatha Christie, benim okuduğum kitaplarında, önsözü bir tek bu kitaba yazmış. Kitabı bir menü olarak hazırladığından bahsetmiş ve Şefin Seçimi olarak tanımlamış. Yani övdüğü, tekrar şerh düşüyorum benim gördüğüm, tek kitabı. İkinci ayrıcalık ise kitabın adı Noel Kekinin Gizemi, yazarı bu kitabı "şefin seçimi" bir menü olarak adlandırıyor, bununla bağlantılı olarak kitabın sonunda o noel kekinin tarifi var. Bildiğin gerçek tarif hem de. 3 yumurta, 1 fincan şeker diye önce malzemeleri sayıyor sonra da yapılışını veriyor. Tatlı bir sürpriz oldu, gülümsetti. Kitabın bendeki baskısı Altın Kitaplardan, 272 sayfa ve indirimsiz fiyatı 80 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎