Düğün Dernek ~ 2013

Çok bekledim bu anı, çok istedim. Neredeyse 2 aylık bir bekleyişin ardından 6 Aralık 2013 olan vizyon tarihi geldi. Türlü türlü aksiliklerin ardından ise filme 6 Aralıkta gidecek olan ben, Serap, filme 16 Aralık Pazartesi günü gidebildim. Bu kadar bekleyişe, tüm beğenenlerin beklentimi da yükseltmesine rağmen ben bu filmi izledim ve çok beğendim. Murat Cemcir ve Ahmet Kural'ın yaptığı bir işi beğenmememe imkan yoktu zaten, bu konuda tarafsız ve objektif olamam, ama gerçekten çok iyiydi. Uzun süredir film yazmamıştım, tadını çıkarayım. Başlıyorum.

Spoiler vermemem konusunda bugün epey tehdit aldığım için edebimle içimde tutmaya çalışarak yazıp kaçacağım. Fragmanda ve video klipte olan sahnelerden fotoğraflar seçeceğim ve yazıyı kapatacağım. Her şeyden önce filmin en iyi oyunculuğu, kendilerini ne kadar sevsem de ne Murat ne de Ahmet... Filmin lokomotifi kesinlikle ve kesinlikle Devrim Yakut. Klasik bir oğlan anası rolündeki Devrim Yakut, zeki, evi çekip çeviren müthiş bir kadın. Filmin havasından mıdır bilmiyorum yer yer çok yersiz anlarda kendisine ve rolüne güldüğüm doğrudur. Filmin en müthiş sahnesi filme konuk olan Sırrı Süreyya Önder'in dahil olduğu sahnelerden sonraki sahneler. Çok uzun süredir bu kadar güldüğümü hatırlamıyorum. Nefesim kesildi. Çene eklemlerimdeki ağrıyı gece uykumda bile hissediyordum.

Filmin en bomba ikinci sahnesi ise şüphesiz ki yukarıdaki sahne. Spoiler vermiyorum, vermiyorum, vermiyoruuuuum. Sahneyle ilgili bişey dedim mi? Hayır. Pazartesi, 19.15 seansında, kocaman salonda en ön sırada 3 tane boş koltuk vardı. Biz de bilet alma işini son dakikaya bıraktığımız için 4 kişi neredeyse yer bulamayacaktık. D sırasında duvar dibinde  4 koltuğu zor bulduk. Bugün biri dese ki, hadi gidiyoruz, kalkar giderim saat kaç olursa olsun ve bir kez daha gönül rahatlığıyla izlerim. Yeminle kazandıkları para helal. Herkese de tüm kalbimle tavsiye ederim. 

Beyaz Show'u izlemiştim. Rasim Öztekin demişti ki, "ilk gün gittim sete baktım ki bu ikisi deli, ya bunlara uyacaktım ya da iş çıkmayacaktı. Uydum, iyi ki uymuşum." Gerçekten iyi ki uymuş. Onlar kendilerini zamanında Ertem Eğilmez tarafından kurgulanan ve müthiş tutan ikili Zeki Alasya ile Metin Akpınar'a benzetiyorlar. Bize düşen de onları gülerek ve çene ağrılarımızı çekerek izlemek. Tabii bu ikisini derleyip toparlayan ve bizim karşımıza getiren Selçuk Aydemir'e de teşekkürler. İşler Güçlerin bir bölümünün başında bizimkiler Çalgı Çengi 2'yi çekmek için Ankara'ya giderler güya, orada film için ayırdıkları, biriktirdikleri parayı çatır çatır harcarlar pavyonlarda. Selçuk da size de yapacağınız işe de diye o bölüme konuk olur oyuncu şeklinde. O günden beri ismen tanıdığım Selçuk Aydemir'in sevimli cismine de hayran kalmıştım. Birbirini bu kadar iyi tanıyıp, aynı frekanstan olup, sıfır ego ile bu kadar başarıyı elde etmek kolay değil.

Evet, yeterince dilendiğime göre filmin, fragmanı ve tabii ki o türkü ile noktayı koyarım. Siz hep yapın ben hep izleyeyim gencolar. Sünnet düğününün derneğini sabırsızlıkla bekliyorum. Dediğiniz gibi, pek yakında! Sondan bir önceki söz: Filmi iki hafta içinde 1.714.477 kişi izlemiş 15 Aralık tarihine kadar. 2 milyonu görmüş müdür, görmemiş olsa da göreceğine kalıbımı basarım. Son söz: "Yatsıya kadar beklediiiim gözlerimi yumdum yaaar"

Vizyon Tarihi: 06 Aralık 2013
Yapımı : 2013 - Türkiye
Tür : Aile , Komedi
Süre: 106 Dk.
Yönetmen : Selçuk Aydemir
Oyuncular : Ahmet Kural , Murat Cemcir , Rasim Öztekin , Devrim Yakut , Barış Yıldız
Senaryo : Selçuk Aydemir
Yapımcı : Necati Akpınar

Konu: Sivas'ın Esenyurt köyünde yaşayan İsmail'in oğlu Tarık bir gün yurt dışından çıkagelir. Önce her zamanki gibi bir memleket hasreti gibi görünse de bu ziyaretin altındaki esas neden çabuk ortaya çıkar: Tarık görevli olarak çalıştığı Letonya'da Monica adlı bir kızla beraberdir ve aynı ülkede çalışmak için tek yol evlenmeleridir! Kendisinin olurunu almaya gelen oğlunu düğünsüz evlendirmemeye kararlı olan İsmail, Tüpçü Fikreti, Çetin'i ve köyün öğretmeni Saffet’i seferber ederek elde avuçta para yokken 10 gün içerisinde sazlı-sözlü bir düğün hazırlığı içerisine girer! Yapımcılığını BKM'nin üstlendiği komedi filminin senaryo ve yönetmenliği Selçuk Aydemir'e ait. Başrollerde ise Ahmet Kural, Murat Cemcir, Rasim Öztekin, Devrim Yakut ve Barış Yıldız yer alıyor.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎