Pek Yakında

Geçtiğimiz hafta sonunda bu filmi izlemenin zamanı geldi dedik ve gittik sinemaya kardeşimle. En son söyleyeceğimi baştan söyleyeyim (belki klişe olacak ama); Gora, Arog, Yahşi Batı seven Cem Yılmaz hayranları çok tutmasa da, Hokkabaz'ı seven, Her Şey Çok Güzel Olacak'ı seven güruh Pek Yakında'yı da sever diye düşünüyorum. 2 Ekim'de gösterime giren filmde en çok sevdiğim ayrıntı Türk Sinemasına yaptığı göndermeler oldu. O eski filmlerde işlenen temalara yapılan dokundurmalar ve filmin aslında bu fikir üzerinden yürümesi müthiş bi dokunuş bence. Ayıntılı analiz aaaaz sonra!

Filmde Cem Yılmaz korsan filmleri piyasaya süren bir ekibin içinde. Evli ve bir erkek çocuğu babası Zafer olarak izliyoruz kendisini. Eşiyle sıkıntıları var ama eşine aşık. Hatun kişisi de sağ olsun aşık olunmayacak gibi değil ki. Tülin Özen, Cem Yılmaz'ın eşi Arzu'yu canlandırıyor filmde (film boyunca acaba bu da Arzu Film'e bi gönderme mi diye düşünmekten beynim kulağımdan aktı). Zafer, eşi Arzu'nun gönlünü almak için onun başrolde oynayacağı ve Ahben (Zafer Algöz)'in yıllarca hayalini kurduğu filmi çekmeye karar verir filmlere kostüm ve eşya kiralayan Ejder Abisiyle (Özkan Uğur) ile omuz omuza. Dönemin büyük oyuncusu Boğaç Boray (Ozan Güven) ile anlaşırlar ve Arzu ile Boğaç filmin başrolünü paylaşırlar. Film içinde film özetle. 

Oyuncuları saydım ama bence filmin fark yaratan ismi Ahben'in sevgilisi Zeki rolünü oynayan Çağlar Çorumlu olmuş. En çok onun sahnelerine güldüm, en çok onun oyununa hayran kaldım Pek Yakında'da. Filmin bir diğer rengi de kesinlikle Zerrin Tekindor. Ahben'in oyuncu ve alkolik eski eşini canlandırıyor oyuncu. Yine döktürüyor. Mazhar Alanson şarkılarıyla filme damga vuranlardan. İzlemeyenler için spoiler vermeyeceğim ama filmde en çok sevdiğim gönderme Gulyabani göndermesiydi aklıma geldikçe gerçekliğine gülüyorum. Eleştiriyi en sona sakladım; fragmanda Çağlar'ın söylediği "ürün yerleştirme mi yapıyonuuuuz" olayının suyu çıkmış filmde. Reklama boğulmuş resmen. Olmasaydı olurdu ama oldu diye gömecek değilim. Filmi çok net beğendim şahsen. İzleyin. Filmden bilgiler ve fragman ile noktayı koyarım.

Vizyon Tarihi: 02 Ekim 2014
Yapımı : 2014 - Türkiye
Tür : Dram , Komedi , Macera
Süre: 130 Dak.
Yönetmen : Cem Yılmaz
Oyuncular : Cem Yılmaz , Ozan Güven , Özkan Uğur , Ayşen Gruda , Tülin Özen
Senaryo : Cem Yılmaz
Konu : Eski bir figüran ve korsan DVD satıcısı olan Zafer (Cem Yılmaz), hayatta dikiş tutturamamış bir adamdır. Karısı Arzu ondan ayrılmak isteyince ona kendini kanıtlamak için son çaresine başvurur: 1970'lerde yazılmış ancak hayata geçmemiş bir film projesi olan Şahikalar'ı çekmek ve artık boş işlerle uğraşmadığını ona gösterecektir. Bu planında ona eski Yeşilçam emektarı arkadaşları yardımcı olmaya çalışacaktır, Zafer filmde Arzu ve diğer arkadaşlarıyla birlikte ünlü oyuncu Boğaç Boray'ı oynatacaktır. Zafer hem yeteneklerini ispat etmek, hem karısına güzel bir film hediye etmek, hem de onu ayrılıktan caydırmak için bu yetenekleri kısıtlı ekiple zorlu ve eğlenceli bir maceraya atılır.


2 yorum:

  1. Gora Arog sever biri olarak ben beğendim filmi ::) 2.5 saate yakın sürmese bir daha izlerim hatta :D

    YanıtlaSil

Yazın bakalım 😎