Türklerin Tarihi | İlber Ortaylı

Popüler kültür hepimizi bir şekilde etkiliyor. Malum capslerden önce İlber Hocayı televizyondaki programlarda görmüş fakat çok da dikkat etmemişimdir muhtemelen. Bu öz eleştiriden sonra kitaba geçeyim. Ben tarihi, tarih olarak okuduğumda seviyorum, fakat ders olarak okumak durumunda bırakıldığımda sıkılıyorum, hoşlanmıyorum, keyif almadığım için zoraki okuyorum. Çok büyük heyecanla elime almış olsam da bu kitapta maalesef tarih dersi dinliyormuşum havası hissettim. Bu yüzden de sevemedim. Kitapta Türklerin göçebelikten Osmanlı Beyliğini kurduğu zamana kadar kurulan tüm devletler, o devletlerin yaşayış stilleri, kültürleri ve nasıl dağıldıklarına dair bir hayli bilgi mevcut. O kadar çok ayrıntı vardı ki kitapta, İlber Hoca anlatırken yorulmamış vallahi ben okurken yoruldum. Kendi tabiriyle 2. kitapta Osmanlı İmparatorluğunu anlatıyor, okur muyum, belki 3-5 sene sonra... Henüz bu kadar olgun değilim sanırım. Kitap 320 sayfa ve D&R fiyatı 22,50 TL. Tarihi ders olarak seven bu kitabı da sevdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎