Devlet | Platon

Geçtiğimiz sene Anadolu Üniversitesinin sunduğu imkan ile ikinci üniversite okumaya karar verdim. Bölüm olarak tercihim Sosyolojiden yana oldu. İlk senemi güzel notlarla tamamlamanın ardından bu sene ikinci sınıfa geçtim. Platon'un Devlet kitabı, ilk sene aldığım 12 dersin belki 8-9 tanesinde geçen bir kitaptı. Hep okuduğum kitaplardan farklı olduğuna emin olduktan sonra yeni bir kapı açılsın önümde diye kitabı aldım. Sıkılır mıyım endişesini taşıdığımı itiraf etmek durumundayım. Ama hiç sıkılmadım. Kitapta Sokrates ve etrafındaki diğer düşünürlerin "ideal devlet nasıl olmalıdır" sorusuna diyaloglarla cevap aradığını okuyoruz. Aslında diyalogdan ziyade Sokrates'in fikirlerini diğerlerinin onaylaması demek gerekiyor sanırım. Bu kitabı birkaç sene önce okusaydım muhtemelen yarısına gelmeden bırakırdım. Kitaptan keyif aldığıma şaşırarak okudum. Herkesin seveceği bir kitap mı bilmiyorum ama ben hoşlandım. Kitabın bendeki baskısı Panama Yayınlarından 512 sayfa ve D&R fiyatı 17 TL. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎