Açlık | Knut Hamsun

Hayatta tahammül edemediğim insan tipidir, her şeyden şikayet eden, çabalamadan sürekli karamsarlık içine giren, "zaten her şey de benim başıma gelir" diye durmadan surat asan tipler... Hayat enerjimin bu tür insanlar tarafından sömürüldüğüne inanıyorum. Açlık'ta kahramanımız böyle bir arkadaş. Okurken ne kadar sinirlendiğimi anlatmamın bir yolu yok. Elbette bu kadar kızıyor olmam, aslında kitabın ne kadar iyi bir eser olduğunun göstergesi. Neticede bu arkadaşın hikayesine inanmış olmam lazım böyle sinirlenmem için. İnsan kendini sorguluyor bu noktada, gerçekten bu kadar yokluğu çekmemiş biri olarak acaba aynı durumda olsaydım ben de isyan bayrağını çeker miydim yoksa pes etmeyip denemeye devam mı ederdim diye... Kendimi tanıyorsam isyan etme ihtimalim yüksek. Ama bu kadar karamsar olmazdım herhalde. Kitabı Norveçli bir yazar olan Knut Hamsun yazmış, dilimize ise Behçet Necatigil çevirisi ile girmiş. 160 sayfalık kitabın D&R fiyatı 15 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎