Ali Eyüboğlu | Tarkan

Kitabın son sözünde Ali Eyüboğlu'nun şöyle bir cümlesi var; "bu kitabı nasıl bir beklentiyle aldığınızı bilmiyorum. Okuduktan sonra duygularınızın neler olduğunu da..." Ali Eyüboğlu bir magazin gazetecisi. Kendisini görsem muhtemelen tanımam fakat Tarkan'ı, bilhassa yurt dışında bizim bilmediğimiz, takip edemediğimiz, sosyal medyanın kitabın geçtiği dönemde çok yoğun olmaması nedeniyle tanıyamadığımız Tarkan'ı anlatmasının üzerine almaya karar verdim bu kitabı. Dün akşam da bitirdim. Okumaktan çok keyif aldığım bir kitap oldu. Bilmediğim o kadar çok şey varmış ki! Kitapta Tarkan'ın en sevdiği renk, binmek istediği araba markası falan yok. Kitap Tarkan'dan ziyade Tarkan'ın başarılarını anlatıyor ki bence daha mühim olanı bu. Mesela Tarkan'ın İsveç'te İngilizce ve İsveççe dışında ilk kez bir şarkıcının kendi dilindeki şarkısının müzik listelerinde zirveye yerleştiğini biliyor muydunuz, yada hiç beklenmedik şekilde Arjantin'de, Meksika'da, Portekiz'de, hatta Japonya'da Tarkan'ın albümlerinin satıldığını... Ben bilmiyordum. 

Okurken hem gurur duydum hem de duygulandım. Şımarık ve Şıkıdımın bolca ekmeğini yiyen Tarkan, bugün neden daha ileri götürmüyor bu başarılarını? Hem de sosyal medyanın bu kadar geliştiği, küreselleşmeyle zaman/mekan algısının bu kadar ortadan kalktığı ve ulaşacağı kitlenin yüz binlerle sınırlı kalmayıp milyonlara yükseleceği bir ortamda... Dilerim bunların hepsi ve çok daha fazlası gerçekleşir. Kitabın kapağında da dediği gibi Tarkan gerçekten bir mega star. Beğenin yada nefret edin, Tarkan daha iyisini yapana kadar en iyisi bu olacak. Mona Yayınevinden çıkan kitap 240 sayfa ve D&R satış fiyatı 20 TL. Kitaba bence bi şans verilir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎