Biraz Pop Biraz Sezen | Sezen Aksu

Aylardan sonra, yıllardan sonra yeniden yan yana olmaaak. 
Müzik yazısına böyle girilir. Sezen Aksu 2011 yılında çıkardığı Öptüm albümünden tam 6 yıl sonra geçtiğimiz hafta Biraz Pop Biraz Sezen albümüyle yeniden, hem de yeni şarkılarla ortaya çıktı. Albümün çıkış tarihi ayrıca Sezen'in "Yol Arkadaşı" Onno Tunç'un da ölüm tarihi. Yani Sezen yine tüm inceliğiyle bize bir şeyler anlatmaya çalışıyor!  Bize düşen de şarkıları tek tek dinleyip yorumlamak. 

İsyancı; sözü ve müziği Sezen Aksu'ya ait. Şarkının kendi içinde dalgalanmasını sevdim. "çağlayamazdım senin gibi"


Baba Evi; söz ve müzik Sezen Aksu. Sound olarak nefis şarkı. Aralarda çalan udi müzikler mest etti beni. "anladım ki çok muhabbet ayrılık getirdi"

İhanetten Geri Kalan; söz ve müzik Sezen Aksu. İntrosu itibariyle Orhan Gencebay'ın Kabahat Seni Sevende şarkısını andırdı bana. Perişanım Şimdi ilk çıktığında Mahsun Kırmızıgül "Sezen benim diyen arabeskçilerden daha iyi arabesk yapıyor" minvalinde bir şeyler demişti. Vallahi öyle. "bir hasrettir, bir intikam, ihanetten geri kalan" bu arada şarkıyı Nazan Öncel yazdı deseler şaşırmazdım.

Hakkımda Konuşmuşsun; söz ve müzik Sibel Algan'a ait. Albümde Sezen'in sadece sesiyle katkıda bulunduğu nadir şarkılardan. Akustik soundu ile zirveye göz kırpanlardan. Tatlı buldum ben. "daha iyi bir insan olunmuyor anlattığında"

Canımsın Sen; söz ve müzik Sezen Aksu. Keşke bu şarkının düzenlemesi slow yapılsaydı. Ba yı lır dım! Nefis sözleri içinde barındırıyor. İlk 5 şarkı içinde favorim. "bu gönül çoktan razı senden"

Manifesto; sözleri Sezen Aksu'ya müziği Şehrazat'a ait olan şarkı. Sezen Aksu içindeki Gülben Ergen'e dur desin. Söyleyeceklerim bu kadar! Cuppa'dan sonra ikinci bombası Sezen'in bu sene. Hadi parti parti!😁😁😁 

Köz; sözleri Sibel Algan'a müziği Sezen Aksu'ya ait. İnce ince içini oyan Sezen Aksu şarkıları vardır ya, işte o şarkı bu şarkı. Manifesto'dan sonra ben neredeyim dedirtiyor. "bitmeyen bu sevdada perişanız her vedada"

Kördüğüm; söz ve müzik Sezen Aksu'ya ait. İçe içe işliyor. Şarkıda sanki dumanlı bi hava var. Tam bir film soundtracki. Yapımcılara sesleniyorum: Bu şarkıya film çekin! "hayvan gibi atlarız avımızın üstüne, hem katil,hem kurban..."

Ey Benim Çocukluğum; söz ve müzik Sezen Aksu'ya ait. Albümün adında pop ifadesi geçtiği için mi bu kadar dım tıs bilmiyorum ama olmasın bi daha. Yeni nesil ne zırva dinliyosa dinlesin. Sezen Aksu şarkılarının ağırlığı kalsın. AVM mağazası gezer gibi olmuş bu da. Çok hoşlanmadım müziği yüzünden. Halbuki sözleri ne kadar naif... "hem kazanan hem kaybeden taraftayım"

Ben Kedim Yatağım; söz ve müzik Sezen Aksu'ya ait. Zaten şarkının adını okur okumaz bunu fark ediyorsunuz. Gülümse gibi bir hissiyat uyandırdı bende. Nefis şarkı, her şeyiyle! Canımsın Sen ile birlikte albümdeki favorilerimden. Şarkı fonda akmaya devam ediyor bu arada. Her saniyesinde daha da güçleniyor. Çok iyi gerçekten ya! "özledim koynunda uyanmayı yarı baygın sabahlara"

Hu Hu; söz ve müzik Sezen Aksu'ya ait. Müzik bilhassa çok sevimli. İlle hareketli şarkı mı yapacaksın ablacım. Al işte yapmışsın. Dımtıs yapmadan da oluyormuş bak! Gerçi sonda dayanamamış yine son dönemin popüler tabiri olan adamsını kullanmış amaaaan olsun be.😁 "kalk dedim tez yaşamamız lazım"

Üfle de Söneyim; söz ve müzik Sezen Aksu'ya ait. Hu hu gibi tatlı bir şarkı. Hoşlandım bu şarkıdan da. Hele sonundaki o karnaval havası ve Sezen'in "ohh" nidası beni benden aldı. "acı değil aşk ile demleneyim!"

Koca Kıçlı; söz ve müzik Sezen Aksu. Zaten bu şarkıyı Sezen'den başkası ne yazabilir ne söyleyebilir ne de böyle bir isim koyabilirdi. Sırf merakımdan zor durdum! Bu şarkı nasıl ilerler acaba diye. Hayal ettiğim kadar oynak değil hatta tam aksine tatlı şarkı bile. "seni sokak süpürgesi, yine unuttun adresi" 😁😁😁

Benim Karanlık Yanım; sözler Sezen Aksu'ya, müzik Ara Dinkjian'a ait. Ne güzel şarkı olmuş. O udi ses bu şarkıya da hakim. Seviyorum fondaki ut sesini.  "kaç bahçe kuruttum bilmem yüzleşmedim yıllarca"

Günaydın Memur Bey; söz ve müzik Onur Özdemir'e ait. İçinde ölüm geçen hiçbir şeyi sevmiyorum. Özellikle sevdiğim insanların ağzından duyduğumda... Olmamış. Sevmedim. Sevemem.

Göç; söz ve müzik Sezen Aksu. Ama Sıla deseler de şaşırmazdım. Erdem Yörük'ün enfes düzenlemesini es geçmemek lazım. Işık Doğudan Yükselir gibi başlıyor, içim ısındı şarkıya. Fonda deli gibi Cihan Okan duymak istedim. Şarkının favorim olmamasının tek sebebi budur. "kul yazar kul bozar"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎