İçimizdeki Şeytan | Sabahattin Ali

Kürk Mantolu Madonna'dan sonra okuduğum ilk Sabahattin Ali kitabı. O kitapta o kadar yorulmuştum ki, bu kitabı alırken tereddüt ettim. Birkaç kez ertelemenin ardından son kitap alışverişimde satın aldım. Beklentiyi düşük tuttuğumdan mıdır nedir kitabı çok sevdim. Seri şekilde aktı gitti. Baş karakter yine sünepe herifin tekiydi, ama en azından bu defa çabalayan bi sünepeydi. Galiba bipolarlık da vardı arkadaşta, neyse. Ömer karakterinin ilk görüşte aşık olduğu Macide ile yaşadığı ilişkinin katmanlarını okuyoruz. Kitaptaki karakterleri o kadar güzel analiz etmiş ki yazar, dokunabilecek kadar yakında hissettim, yüzlerini gördüm karakterlerin. Daha sahici geldi bana. En sevdiğim karakterse açık ara Bedri. Yıllar geçmesine rağmen hislerinden bir şey kaybetmeyen, koruyan, kollayan, sahip çıkan... Tam bir "hayallerdeki erkek" profili. Tabii ki kitaplara has bir arkadaş kendisi, gerçek hayatta böyle beyler yok. Yazılmasın böyle karakterler. Sonra kızlar bunları gerçek zannedip seviyor ve hayata küsüyorlar. Kitapta eski kelimelerin yer yer geçmesi kitabı beğenme nedenlerimden bir diğeri. Yapı Kredi Yayınlarından çıkan kitap 254 sayfa ve D&R fiyatı 18 TL. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎