Böyle Buyurdu Zerdüşt | Friedrich Nietzsche

Hayatımda okurken en çok zorlandığım kitap İlahi Komedya'ydı. Bu kitabı okuyana kadar. 400 sayfalık bir kitap benim için maksimum 7 güne tekabül eder. Sürüklediyse aynı gün bitirdiğim bile oldu. Bu kitap sanki aylardır elimde gibi. Niçe* amca öyle bir kitap yazmış ki düşüne düşüne okudum kafam şişti. Geri döndüm, tekrar okudum, bazı cümleleri algılamak için sarf ettiğim çabayla yaktığım kaloriler kilo kaybı olarak dönmüş bile olabilir! Yer yer çok mantıklı gelen cümleler vardı kitapta, bazı kısımlarda ise akıl tutulması yaşadım. Ama bitirdim. Bütün çabalarım sayesinde bitti! Belki bir süre sonra tekrar denerim okumayı ve daha çok algılar, daha rahat okurum, bakalım. Kitapta Zerdüşt'ün diyar diyar gezerek kendi fikirlerini halka anlatmasından, üstinsan tanımından, hayatta yapılması gerekenlerden, yapılmaktan kaçınılması gerekenlerden bahsediyor. Dil olarak biraz ağdalı gelebilir sabrederseniz sağlam kitap. Bendeki baskısı İndigo Kitaptan, 400 sayfa ve 15 TL. Tavsiye yok çünkü bu kitabı ya beğenirsiniz ya nefret edersiniz. Üçüncü bir ihtimal yok maalesef.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎