Gecelerim ve Falaka | Ahmet Rasim

Kitapyurdu.com'dan kitap sipariş ediyordum. Kargo parası vermek içime sinmedi. Kargo ödeyen ürünlere girdim. Ahmet Rasim'in üçlü kitap setinin 7 TL gibi komik bir rakam olduğunu görünce araştırmaya başladım. Sonra da almaya karar verdim. Üçlüden okuduğum ilk kitaptı. Kitapta Ahmet Rasim'in çocukluğunda yazıldığı çeşitli mektepler ve oralarda yaşadığı olaylardan bahsedilmiş. Çocuğun gelişim döneminde ona yaşatılan korkular, dayaklar ile ruhunda açılan yaralara epeyce parmak basmış Ahmet Rasim. Osmanlının son dönemleri gibi görünüyor. En fazla Tanzimat Devri falandır muhtemelen. Eğitime yönelik yapılan eleştiriler bu sebeple de mühim. Yazarla ilgili en çok dikkatimi çekense en fazla 3-5 kelimelik cümleler kuruyor olmasıydı. Tık tık tık anlatmış, geçmiş hikayesini. Ağdalı, uzun, sanatlı cümleler yok hafif bir kitap, bana Zerdüşt'ten sonra epey iyi geldiğini itiraf etmeliyim. Kitabın bendeki baskısı Üç Harf Yayınlarından. Yazım hatalarının fazla olduğunu söyleyeyim, okumayı düşünürseniz başka yayın evlerini denemenizi öneririm. 189 sayfa olan kitap tek başına 8 TL'den satışta ama ben üçlü setini buradan 7 TL'ye aldım dediğim gibi. Diğer iki kitabı merak ettirdi dersem beğendiğimi anlatmış olurum sanırım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎