Karmaşık Duygular | Stefan Zweig

Bir süredir elimde gezdirdim kitabı. Aslında sıkıldığım veya akmadığı için değil okuyamadığım için gezdi benimle. Gezdi diyorum çünkü kurban bayramıydı, iznimdi derken fırsat yaratamadım kitap okumaya ki bu benim için büyük bir kayıp oldu gerçekten. Kitapta 7 adet hikaye var. Bunlar; Ormanın Üzerindeki Yıldız, Erika Ewald'ın Aşkı, Unutulmuş Düşler, Alacakaranlık Hikayesi, Zıt İkizler, Bir Yüreğin Çöküşü ve kitaba da adını veren Karmaşık Duygular. İlk hikayeden itibaren kademe kademe yükselen bir güzelleşme var. Muhtemelen farklı zamanlarda yazılmış hikayelerin bana en çok dokunanı Karmaşık Duygular oldu. Zweig'in yalnızca insani duyguları ve profilleri değil aynı zamanda doğa ve çevreyi de betimlemedeki üstün başarısını her seferinde dillendirmeden geçemiyorum çünkü beni büyülüyor. Kitaptaki her hikayenin atmosferine bu kadar kolay şekilde çekilebiliyor olmak ve aslında kurgu olan bu kahramanları ete kemiğe bürünmüşçesine karşımda görüyorum adeta. Bilhassa son 3 hikayede epey keyif aldım. Zweig'i seviyorum zaten ve beni avucunun içi kadar iyi bilen birinin de dediği gibi eğer seviyorsam ilkokul günlüklerini bulsam onu bile alır okurum. Bence siz de okuyun. İşbankası Kültür Yayınlarından çıkan kitap 264 sayfa ve 15 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎