Üstü Kalsın | Cemal Süreya

Müthiş bir adam Cemal Süreya. Yazdığı her şiirde, satırda, kelimede, harfte bir başka anlam buluyorum okurken. Sözleriyle beni bu kadar çarpan ikinci bir yazar daha var mı bilmiyorum. Sevda Sözleri kitabında seçme şiirleri vardı onu okumuştum. Üstü Kalsın da Sevda Sözleri gibi seçme şiirlerinden oluşan bir kitap. Önceki kitapta gördüğüm şiirleri anımsama fırsatı buldum Üstü Kalsın'da. Ayrıca ilk kez gördüğüm şiirleri de vardı. Okuduğum uzun romanların, hikayelerin, denemelerin arasına şiir kitapları serpiştirmeyi seviyorum. Cemal Süreya olunca ise daha çok... Kitaplarda şiirlerin sıralamasını kim yapıyorsa bu işi iyi biliyor. Gittikçe yükselen bir duygulanma ile okudum zira. Özellikle son iki şiirinde geçen; 
"bir kez daha diyeyim: Özenle katlanmış bir mendil gibisin. Sil beni n'olur kırk yıllık pasım gitsin."
ve;
"Pencereden bakmayı öğreteceğim sana. Sesin balkonda asılı çamaşırcasına havalansın dursun sokakta değil balkonda..."
mısraları ile kalbimi eritti. Dilerim daha çok şiirini okur hatta hafızama alır sıklıkla düşünür ve belki de başka başka anlamlar çıkarırım. Cemal Süreya, yattığın yer nur olsun, sevdiğini senin kadar güzel anlatan çok azdır herhalde... Kitabın bendeki baskısı Yapıkredi Yayınlarından, 120 sayfa ve yalnızca 6 TL. Okuyun lütfen.
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎