Dava | Franz Kafka

Franz Kafka'nın daha evvel okuduğum üç kitabı daha var: Dönüşüm, Milena'ya Mektuplar ve Babaya Mektup. Dört kitabın üçünü okurken çok yoruldum, Dönüşüm'ü tenzih ediyorum antiparantez. Sıkıldım demiyorum çünkü sıkılırsam bırakırım. Kafka benim kalemim değil sanıyorum en azından hayatımın bu döneminde... Kitapta Josef K. isimli bir baş karakterimiz var. Bu karakter bir davaya sanık oluyor. Fakat kendi adıma söyleyeyim ben kitap boyunca Josef'in hangi suçtan yargılandığını bir türlü çözemedim. Davanın görüldüğü yer, davayı izleyenler, avukatlar, avukatsızlıklar, savunmalar, savunamamalar... Okurken savrulduğumu hissettim ve sanırım beni en çok yoran bu oldu. Hukuk sistemine getirilen eleştiriler bence kitapta verilen asıl mesajdı. Yani suçunun flu olduğunu düşündüğüm bir adamı sorguladılar, yargıladılar ve infaz ettiler (spoiler vermiyorum evet). Bi süre metaforlu tecahülü arifli kitaplar görmek istemiyorum. Dümdüz kitaplar okuyacağım yoruldum zira anlamaya çalışmaktan :) Neyse kitabın benim okuduğum baskısı Kafka Kitaptan çıktı, 272 sayfa ve 15 TL. Okuyun yok bu defa, siz bilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎