Her Yerde Kan Var | Ayşe Kulin

Kitabı bambaşka biri yazmış gibiydi. İskender Pala, Ahmet Ümit, belki Namık Kemal'in elinden çıkmış gibiydi. Ayşe Kulin kitabı diye okumaya başladım ama Ayşe Kulin'i gördüm mü? Hayır. Bambaşka bir tarz yakalamış olmak bir yazar için olumlu bir özellik olsa gerek. Kitap Sultan Abdulaziz'in tahttan indirilip V. Murat'ın tahta çıkarıldığı dönemi anlatıyor. Osmanlı'nın yükselme devrindeki padişahların hayranı olan benim için pek parlak bir dönem değil yazık ki adı geçen padişahların yaşadığı dönem. Hatta üzücü bile sayılabilir. Zira güçlü bir padişahın yönetilemediği için muhtelif taht oyunlarıyla önce hükümdarlığının sonra da canının alınması çok acı. Maalesef tarihimiz bunun örnekleriyle dolu. Devletin yönetim kademesindekilerin hırsı, açlığı, gösteriş merakı, devletin bekasından daha önce gelmiş hep. Belli makamlara gelemese açlıktan sürünecek adamlar, koltuk sevdaları yüzünden memleketi idare eden tüm dinamikleri kökünden söküp atmışlar. Yüzlerce yıl da geçse, durumun değişmediğini, bugün de aynı durumda olduğunu görüyor ve bunu değiştiremiyor olmak da sanıyorum bizim bu dünyadaki cehennemimiz. Kitabın bendeki baskısı Everest Yayınlarından, 301 sayfa ve 30 TL. Tarihi roman seviyorsanız ıskalamayın. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎