Atiye

Üçüncü ve final sezonunu geride bıraktığımız hafta sonu tamamladığım Atiye'yi biraz konuşalım istiyorum. Sanırım son söyleyeceğimi baştan söylemem tuhaf olmayacaktır. Beklentiyi bu kadar yükseltip, gerek oyuncular gerek hikaye gerekse Netflix etkisi olması sebebiyle, ortalama bir iş olarak noktalıyorum Atiye'yi. Tamam fantastik yapımlar çok benim kalemim değil ama mevzu yalnızca dizinin türü değildi bu kez yazık ki... Haydi biraz konuşalım.


İlk sezonunda ben ne izliyorum kafasıyla oyunculuk ve hikaye çok rahatsız etmemişti beni açıkçası. Fakat sonraki iki sezonda yalnızca yukarıdaki ikiliyi çok seviyor olmam beni dizide tuttu. Şengül Boybaş'a ait Dünyanın Uyanışı isimli kitaptan uyarlanan bir hikayesi var dizinin. Beren Saat, Atiye isimli bir ressamı canlandırıyor. Mehmet Günsür, Erhan isimli bir arkeoloğu canlandırıyor. İkilinin yolu Atiye'nin çocukluğundan beri çizdiği bir sembolün ne anlama geldiğini aramak, Erhan ise babasından kendisine kalan emanetleri araştırmak için Göbeklitepe'de kesişir. Zamanda muhtelif kırılmalar, gel gitler ve paralel evrenler... Aklı alt üst etmek için yapılmış çeşitli hareketler var Atiye'de. Ben izlerken zaman zaman anlamakta zorluk çektim. Ama demin de dediğim gibi sırf sevdiğim oyuncular var diye devam edip bitirdim açıkçası.

Sevdiğim oyuncular derken... Metin Akdülger... 
 Üç sezonda da nefis bir performans sundu. Hem oyunculuk açısından temiz bir iş çıkardı ortaya hem de Mehmet Günsür'ün başrolde oynadığı bir dizide ondan daha yakışıklı olmayı başardı. Diziyi halen izlemediyseniz, sırf Meto için bile izleyebilirsiniz. Dizinin konusundaki ufak kopuklukları, bazen donuk kalan oyunculukları ve beklentimin altında kalmasını bir yana itersem eğer aslında ülke için iyi bir tanıtım olduğunu düşünüyorum. İlk sezonda Göbeklitepe, Nemrut, Şanlıurfa; ikinci sezonda Kapadokya, üçüncü sezonda da Mardin civarını müthiş bir sinematografi ile tüm dünyanın beğenisine sundu dizi. Dijitale yapılan yerli birçok iş var kalbimde yer eden, defalarca kez konuştuk bunları... Atiye, sırf çok beğenmeyi istediğim için gömmek istemiyorum ama onların yanına bile yaklaşamadı yazık ki. Sıradaki dizi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎