Hayal | Ayşe Kulin

Ayşe Kulin okumayı ne kadar sevdiğimden burada defalarca yazmışımdır muhtemelen. 19 kitabını okumuşum bugüne kadar Hayat da 20. kitabı bendeki. Kitap Kulin'in otobiyografi serisinin parçalarından birisi. Benim okumayı atladığım parçası hatta. Bir üst nesilden başladığı otobiyografi serisindeki kitapları hatırlayalım; Veda, Umut, Hayat, Hüzün, Hayal yani bu kitap ve Hazan. Ben bu kitabın varlığını Hazan'ı okurken fark ettim. Biraz gecikmeli oldu, olsun. Ayşe Kulin'in hayatını tüm içtenliği ile paylaştığı satırlarda kimi yerlerde gözlerim doldu, kimi yerlerde kahkahalarıma engel olamadım. Kitaptaki en beğendiğim pasaj İkinci Dünya Savaşı sırasında genç diplomatlarımızdan Almanya'da çalışanların, Hitler rejiminin zulmünden kurtardıkları Yahudilerin anlatıldığı bölümdü. Dönemin insanlarının zarafeti, yaptıkları düpedüz kahramanlık olan bu müthiş olayı böbürlenerek anlatmak yerine bunu devlete mal etmeleri, dönemin cumhurbaşkanı İsmet İnönü'nün savaşa ilişkin söyledikleri... Yazarken bile duygulanıyorum. Konuyu değiştireyim. Kitapta daha önceden yazdığı kitapların yazılış hikayeleri, annesini kaybettiği dönem (yine paramparça okuduğum bir bölüm), yol arkadaşını tanıdığı dönem, yaptığı çeşitli işler ve edindiği tecrübeleri içeriyor. Kitabın bendeki baskısı Everest Yayınlarından, 408 sayfa ve indirimsiz fiyatı 54 TL. Ayşe Kulin'e aşinaysanız, otobiyografi okumayı seviyorsanız, özellikle biraz önce kendi reklamımı yaptığım seriden birini okuduysanız, Hayal'i de ıskalamayın. 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎