Büyük Saat | Turgut Uyar

Turgut Uyar, Cemal Süreya ile birlikte benim en sevdiğim şiir yazan insanlar. Hangisini daha çok sevdiğime bir türlü karar veremiyorum yıllardır. Büyük Saat, Uyar'ın tüm şiirlerinin basılı olduğu bir eser. Turgut Uyar külliyatı diyebileceğim bu eseri aslında böyle yekten sıradaki kitap kafasıyla okumak yerine şiir okumayı canım istediğinde elime alıp okumuş olsam daha keyifli olurdu muhtemelen. Çünkü 100-150 sayfa şiir okumak keyifli evet ama 700 sayfa üst üste şiir, bir parça yoruyor bünyeyi. İnsan bir diyalog, bir noktalama işareti görme ihtiyacı duyuyor okurken. Tüm şiirler içerisinde hala beni en çok çarpan şiir Göğe Bakma Durağı olmaya devam ediyor. Bu şiirde ne var bilmiyorum, nerede görsem, ne zaman duysam, hangi ruh haliyle okusam hep aynı şekilde hissettiriyor; kırık bir özleme hali... Neyi, kimi, hangi ruh halimi özlediğimi bile bilmiyorum, böyle de gri bir alan... Neyse, Büyük Saat, Turgut Uyar'ın şiirlerinin bulunduğu kitap. Yapı Kredi Yayınlarından çıkmış. 724 sayfa ve 58 TL. Tarzını, tavrını seviyorsanız tam bir başucu kitabı. Şiirden vazgeçmeyelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎