Yeni Türkü | Zamansız

Jack Lives Here Youtube sayfasında Derya Köroğlu ile bazı gençten şarkıcıların Yeni Türkü şarkılarını söylediği videolar yayınlanıyordu bir süredir. Meğer bu videolar nefis bir albümün ön çalışması/reklamıymış. Sonra Spotify'de şarkılar yine tek tek yayınlanmaya başladı yine. Sonra da albüm yayınlandı. Kimisini gerilerek kimisini mutlulukla kimisini ise gözlerim dolarak dinledim. Albümün tamamını dinleyince hissettiğim duygu mutluluktu. Bu duyguyu hep hatırlamak için de blogda olmasın mı bu güzel albüm dedim ve başlıyorum.
Albüm iki disk olarak yayınlandı. İlk bölüm ile başlayayım. Athena karşılıyor bizi Mamak Türküsü ile. Yeni Türkü'nün kendisi bu kadar coşkulu söylemiş midir emin değilim diye iddialı bir giriş yapayım. İnsanın modunu bir anda yükselten türden şarkılar listeme girdi bile. İkinci şarkı ise Melek Mosso tarafından söylenen Karanfil. En kült Yeni Türkü şarkılarından birisidir Karanfil. Mosso'nun kendi şarkılarından ziyade bildiğimiz şarkıları söylemesi benim hep hoşuma gitmiştir zaten. Bu da onlardan birisi oldu. Düzenlemesinin de çok tatlı olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Normal şartlarda benim en beğendiğim şarkı bu bölümün 3. şarkısı olan Yeşilmişik olmalıydı. Çünkü hemen sağda fotoğrafını gördüğünüz beyefendi, ki kendisi en sevdiğim sanatçıdır, Kenan Doğulu söylüyor. Fakat çok daha sevdiğim şarkılar oldu albümlerde üzgünüm. Sıradaki şarkımız Gaye Su Akyol'un söylediği İstersen Hiç Başlamasın. İşte bu tam bir Yeni Türkü şarkısı. Gözümü kapayıp dinleyince Derya Köroğlu'nun kıvırcıklarını görüyorum, o derece. Gaye Su Akyol'un Yeşilçam'dan çıkma nahif sesi çok hoşuma gidiyor. Bu iki güzellik aynı şarkıda buluşunca da albümdeki favorilerimden birisi çıkıyor ortaya. 
İlk albümün 5. şarkısı Buray'ın seslendirdiği Aşk Yeniden. Yine kült bir Yeni Türkü şarkısı çıkıyor karşımıza. Genel kanının aksine Buray, beni çok heyecanlandıran bir şarkıcı değil maalesef. Şarkının hatırına dinledim desem yeridir. 

6. şarkı Sena Şener'in seslendirdiği Dönmek. Orijinalinden iyi bir cover desem ayıp etmiş olur muyum diye düşünmeden edemedim. Sena'nın sesi tüm şarkılar içerisinde en çok yakışanlardan birisi, hatta zirveyi zorlar. Cem Adrian'da da Melek Mosso'da hissettiğim şeyleri hissediyorum. Kendi şarkıları beni çok çarpmıyor ama bildiğimiz şarkıların hepsine sesi müthiş yakışıyor. Bir TSM albümü var Adrian'ın, bu vesileyle tavsiye edeyim sakın ıskalamayın. Zamansız'da ise Çember'i söylemiş. Murathan Mungan'ın nefis şiirinin nefis şarkısını nefis şekilde icra ediyor ve favorilerimden birisi oluyor. Sıradaki şarkımız yeni nesil şarkıcılardan Emir Can İğrek'in seslendirdiği Gurbete Kaçacağım. Kenan'ın Yeşilmişik şarkısı gibi nötr kaldığım bir eşleşme olmuş. Çarpılmadım ama uyuz da olmadım şimdi, yalan yok. İlk albümün 9. şarkısı Hayko Cepkin'in Destina'sı. İcracının kendinden en çok bir şeyler kattığı şarkı herhalde Destina'ydı. Bir Yeni Türkü şarkısında elektrogitar bağırtısını duymak değişik bir deneyimdi açıkçası. İlk diskte sondan bir önceki şarkımız Ceylan Ertem'in seslendirdiği Rüzgar. Ceylan Ertem'in şarkıları söyleme şekli bana biraz Sıla'yı andırır. Daha önce birlikte çalıştıklarından sanıyorum. Böyle şarkılarla kavga ederek söylüyor. Çok hoşlanmıyorum. Rüzgar dediğin yumuşak bir şarkı çünkü. Bu diskin son şarkısı Eyvallah ve şarkıyı Can Gox seslendiriyor. Tüm albümde hoşlanmadığım ikinci şarkı bu oldu, seri şekilde geçiyorum.

İkinci diskin ilk şarkısı Sıla'nın seslendirdiği Fırtına. İşte Ceylan'da bahsettiğim şarkılarla kavga olayı burada da mevcut. Basa basa niye söylersin bu şarkıları be kadın? Sıla'nın huzur bulup eskisi gibi şarkı yapmasını, söylemesini çok kalpten diliyorum gerçekten. İkinci diskin ikinci şarkısı 22 şarkı içerisindeki favorim. Edis seslendiriyor, Bana Bir Masal Anlat Bana. Kendi çocukluğumu, ilk gençliğimi anımsıyorum bu şarkıyla. Süper Baba dizisini izlediğim hayatımın muhtemelen en tatlı zamanlarını... Şu an kulağımda çalarken bile gülümsemeli bir göz dolması hasıl oluyor suratımda. Edis'in sesine de o kadar yakışmış ki, kalbimi fethetti. Güzel, çok, çok, çok güzel. Mutlaka dinleyin! Sıradaki şarkımız da Sezenler Olmuş. Sıla gibi tokatlayarak şarkı söylemiyorsanız bu şarkıyı kötü söyleme ihtimaliniz yok. Ama Sura İskenderli çok yaklaşmış Sıla'ya arabesk tadında söyleyerek. Allahtan şarkı nağme kaldırıyor da murdar olmamış. Sonraki şarkımız ise belki de en çok bilinen Yeni Türkü şarkısı olan Olmasa Mektubun. Ecem Erkek söylüyor. Bunca şarkıcının, sanatçının arasında bir oyuncu olarak bulunması cesurca. Şarkıyı kotarması ise pür bir başarı olarak göründü bana. 5. şarkı Mabel Matiz tarafından seslendirilen Nerelere Gideyim. Nötr kaldığım üçüncü şarkı oldu. Çalarsa dinlerim. Ama aramam. Karşıma çıkarsa da değiştirmem.

İkinci diskin 6. şarkısı Bora Duran'ın seslendirdiği Vira Vira şarkısı. Ses, şarkı uyumunun sağlandığı bir diğer şarkı olmuş. Beni rahatsız etmedi. Sıradaki şarkıyı Mehmet Erdem seslendiriyor, Deliler. İstersen Hiç Başlamasın gibi tam bir Yeni Türkü şarkısı. Çok severim. Mehmet Erdem de güzel eşleşme olmuş bence. 8. şarkı Yağmurun Elleri ve Kalben seslendiriyor. Kalbime dokunan şarkılardan birisidir daima. Kalben'in sesine de yakıştırdım ben şahsen. Düzenlemesi tatlı şarkılardan birisi de olmuş ayrıca. İşte tüm şarkıları içerisinde en sevdiğim Yeni Türkü şarkısına geldi sıra. Resim! Sebebini bilmeden çok, çok, çok seviyorum bu şarkıyı. Zamansız için şarkıyı icra eden ise İkiye On Kala grubu. Beni rahatsız etmedi, aksine sevdiğim düzenlemelerden birisi oldu. Sıradaki şarkı Mamak Türküsü gibi mod yükselten türden bir şarkı olan Yedikule ve Pamela seslendiriyor. Güzel olmuş, şarkının altında kalmamış Pamela, helali var. Son şarkı ise yine bir oyuncu olan Mert Fırat'ın seslendirdiği Bahar Şarkısı. Ecem Erkek kadar çarpılmadım ama belki de Olmasa Mektubun kadar hatıram yoktur Bahar Şarkısı ile, sebebi de budur. Bilemiyorum Altan. Nötr şarkılarım arasına giriyor şimdi tekrar dinleyince buna kanaat getirdim.

Upuzun bir yazı oldu, okuyan gözlerinize sağlık. Yapacak bir şey yok 22 şarkı bu kadar özet yazılırdı en fazla. Girişte de değindiğim gibi genel olarak albümü sevdim ben. Uzun yıllar dinlenecek bir hatıra albümü olmuş ve bu noktada da albüm adı seçimini de övmemiz lazım, zira gerçekten "Zamansız" bir albüm. Favorilerimi sıralamam gerekirse zirveye Edis'in Bana Bir Masal Anlat Baba'sını koyarım. İkinci sıraya şarkı torpilinden İkiye On Kala'nın Resim'ini, üçüncü sıraya da İstersen Hiç Başlamasın ile Gaye Su Akyol'u yerleştiririm. Sena Şener'in Dönmek'i ile Mehmet Erdem'in Deliler'i de plasem olur. Hala dinlemediyseniz, ıskalamayın.
ps: Sıla, nolur geri dön!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎