Nine Perfect Strangers | 2021

Amazon'da ne izlesem iftardan sahura kadar diye gezinirken kendisine rastladım. 8 bölümlük bir mini diziydi ve eğer çok sıkıcı değilse gayet de bitirilebilir gibi duruyordu. Neticede izlemeye başladım ve akıp gitti. Dokuz Kusursuz Yabancı dizisinin derdi nedir, ne anlatmaktadır, ne hissettirdi haydi biraz konuşalım öyleyse...
Dizinin başrolünde Nicole Kidman oynuyor. İzlesem mi diye IMDB'ye baktığımda ilk bunu gördüm. IMDB demişken ben bu yazıyı yazarken dizinin puanı 7/10'du, şahane değil, ama iftardan sahura dizi arayan birisi için de yeterli geldi ve izlemeye başladım. Nicole Kidman'ın izlediğim bir önceki dizisi Hugh Grant ile çektiği Undoing'ti. O dizide Kidman'ın estetikli yüzünü takip etmekten dizi ikinci planda kalmıştı. Burada ise estetikler oturmuş diyebiliriz. Kidman dışında, Melissa McCarthy oynuyor ki, uslanmaz bir romantik komedi izleyicisi olarak kendisine bayılırım. İlk kez romcom dışında bir türde izliyorum, gayet de olmuş. Bu dizinin türü dram, gizem ve gerilim türüydü. Bu dizi nasıl bitecek diye 6 bölüm boyunca merak ettim durdum yani gizem unsuru tamamdı. Bir ailenin yaşadığı müthiş bir acı vardı dolayısıyla dram yönüyle de tatmin ediciydi. Kidman'ı izlemek beni çok geriyor şahsen gerilim de bu şekilde tamamlandı diyebilirim. Ha Kidman'ı izlemek sizi germiyorsa insanların psikolojik patlamalarını görmeyi gerilim unsuru olarak kabul edebilirsiniz. Ki bence gerilim ve gizem kadar psikolojik de bir iş.

Dizinin konusundan kısaca bahsedecek olursam Kidman Masha isimli bir kadını canlandırıyor. Bu kadının kurduğu bir terapi merkezi var, Tranquillum House. Yüzlerce kişi arasından seçilmiş dokuz kişilik grupları bir haftalığına bu merkeze kabul edip, çeşitli terapi ve gıda takviyeleri ile tedavi ettiğini, huzura kavuşturduğunu iddia ediyor. Yanında biri kadın biri erkek iki yardımcısı ve mutfağında da yine biri kadın biri erkek iki görevlisi var. Bölümler yaklaşık 50-55 dakika arasında sürüyor. Bölüm içinde ve sonunda nefis şarkılar var. Dizinin konusu aynı isimli kitaptan uyarlama. Sekiz bölümü gerile gerile izledim. Birkaç yerde diziden hoşlanılmamış, herkesin zevkine kimse karışamaz. Ben sevdim. Çünkü dizi size gerilimle soslanmış psikolojik bir dram vaat ediyor ve bunu da sonuna kadar veriyor. İzlemek isteyenler için spoiler vermedim ama şunu da sıkıştırmadan edemeyeceğim Melissa McCarthy'nin kocaman gülümsediği bir yapım izliyorsam, o yapım kötü demek içimden gelmiyor. Son olarak tekrar etmekte fayda görüyorum, dizi Amazon'da, IMDB puanı 7.0/10.0. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎