Deli Kızın Türküsü | Gülten Akın

2023'ün ilk kitabı dün başladı, bugün bitti. Demek ki bu hızla gidersem.... Tabii ki şaka yapıyorum. Bu hızla gitmeme imkan yok. Kaldı ki Deli Kızın Türküsü'nün bu kadar hızlı gitmesinin nedeni de şiir kitabı olmasıydı. Gülten Akın deyince belki birçok kişinin zihninde bir fotoğraf canlanmaz, kitabını okuyana kadar bende de canlanmıyordu açıkçası, gel gelelim iki dizesi var ki, öyle derin, öyle keşke ben söylemiş olsaydım dedirten, mutlaka duymuşsunuzdur. "
Ah, kimselerin vakti yok/ Durup ince şeyleri anlamaya" bu iki dize. Her gördüğümde hala beni çarpıyor. Kitapta okurken de çarptı. Bu iki dizenin dışında favorilerim ise Aşk ve Sıla ile Seni Sevdim şiirleri. Aşk ve Sıla içimdeki küçük kız çocuğunu dürttü. Seni Sevdim ise müthiş bir hiciv örneği. Yazıldığı tarihi bilmemekle birlikte, ülkede eleştirilmesi gereken birçok şeyi şiir üzerinden nefis dürtmüş. Şiir yani, ne kadar hicvedebilirsin ki on satırla? Öyle değil işte. Doğru kelimeler doğru şekilde bir araya gelince kilitleyiveriyor insanı. Kitabın bendeki baskısı Yapı Kredi Yayınlarından, 112 sayfa ve 16 TL. Bu şairler serisinin sanıyorum 5. kitabı. Hepsi birbirinden güzeldi. Ben bir şans verilir diyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎