Yabancı Kucak | Ian McEwan

"Vay anam Serhat neler dönmüş ya" repliği vardır Adnan Aybaba'nın bir futbol yorum programında kullandığı. Çok şaşırdığım mevzularda ekseri bu tabiri kullanırım yaşıtlarım ve benden küçüklere. Kitabı okurken elim ağzımda kafamın içinde sürekli bu replik tekrarlandı. Müthiş bir kurgu, asla beklemediğim şekilde ilerleyen bir hikaye, gerilim dozu yüksek nefis bir kitap. Hızlıca bir özet geçeyim. Colin ve Mary isimli bir çiftimiz var. Baş başa bir tatile çıkıyorlar. Tatilin mekanı belirtilmemiş olsa da bana İtalya gibi geldi. Otelden çıkılsın, sahile inilsin, bilumum tarihi ve turistik mekanlar gezilsin falan, romantik bir on gün geçirmeyi planlıyorlar. Yolları bir şekilde Robert ile kesişiyor. Robert'in hikayeleri, Robert'in evi, Robert'in eşi falan derken ince ince gerilimi yükseltiyor McEwan. Sonra birden çiftin el ele gezileri, odalarındaki tutkulu sevişmeleri, yeni tanışmış gibi flörtleşmeleri başlıyor ve o gerginliği unuttum zannediyorsunuz. İşte oradan sonra bir ters köşe... Böyle gözümü kırpmadan okudum o son birkaç bölümü. Kitabın en çarpıcı ve beni büyüleyen tarafı bu kadar vukuatı 100 sayfa gibi görece kısa sayılacak bir hacimle anlatıp, tokatlayıp geçmesiydi. Filmleştirilmiş de diğer okuduğum kitapları gibi, hafta sonu akşamlarından birine de planladım. Aslında bir süredir kitap önermenin çok kişisel bir durum olduğunu ve herkese kitap önermenin biraz hadsizlik olduğunu düşünüyorum. Çünkü beni az tanıyan birisi bana kitap aldığında yalnızca hediye ve kitap olduğu için gülümsüyorum. Hayatta şu kitabı okumalısın diyebilecek lükse sahip olduğum tek kişi olduğunu düşünüyorum. Ama bu kitap... Böyle düşünmeye başlayan beni "bu kitap da önerilir be Serap" yoluna sevk etti. Bu kitap okunur be! Sakın ıskalamayın. Kitabın bendeki baskısı Yapı Kredi Yayınlarından, 112 sayfa ve indirimsiz fiyatı 80 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎