Yarının Adamı | Con Sinov

Sosyal medyayı, özellikle twitter'ı, kullanıyorsanız, Con Sinov ismini, rumuzunu, mahlasını, illa ki görmüşsünüzdür. Özellikle tarihin doğru okunmasını sağlamak adına yaptığı paylaşımlar ve hayatının arka planı bir şekilde kendisini bu kitabı hazırlamaya itmiş. Hep tarihçilerden, hocalardan okudum Mustafa Kemal'i bir kez de hiç tanımadığım birinden okumak istedim. Zaten kitabı sıklıkla görüyordum, kitapçıda elime gelince şahane kapağı ve arka kapaktaki Livaneli tavsiyesini gördükten sonra aldım gitti. Kısa kısa anekdotlar ile Mustafa Kemal'in asker olmaya karar vermesinden 1918'e kadar geçen süredeki hayatını anlatıyor. Benim için kitabın öne çıkan tarafı gayet cüretkar biçimde Suriye'deki kayıplardan, geri çekilmelerden, yenilgilerden de bahsetmesiydi. Mustafa Kemal bir günde paşa olmadı, bir günde Atatürk olmadı, bir günde bu ülkeyi ayağa kaldırmadı. Yeri geldi hırsına, yeri geldi öfkesine kurban oldu. Yeri geldi kıskançlık da çekti. Mustafa Kemal, bir ilah değildi. Zaten onu anlayabilen hiç kimse onu ilahlaştırmıyor. Bu bir övgü kitabı değil. Hayranın, ilahlaştırdığı kişiyi anlattığı bir naat okumuyoruz kesinlikle. Akıcı anlatımıyla sıkmadan okutuyor kendini. Beklentiyi yükseltmeden okumaya başladım, gayet keyif aldım. Bence başarılıydı. İkinci ve üçüncü kitabı da varmış onları da zamanla edinip okuyacağım hatta. Kitabın baskısı Masa Kitaptan, 352 sayfa ve indirimsiz fiyatı an itibariyle 220 TL. İndirim kovalayıp denenir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎