Sofie'nin Dünyası | Jostein Gaarder

Felsefe dersi almıştım lisedeyken, üniversitede de düşünce akımları ve filozofları anlatan çeşitli dersleri görmüştüm. Keşke tüm bunlardan önce okumuş olsaydım bu kitabı. Çünkü o derslerin hepsi baş ağrılarıyla sonuçlandı. Bu kitaptaki gibi bir hikayenin içine yedirilerek anlatılsaydı oysa yahut Platon'un Devlet kitabı gibi karşılıklı diyalog ile geçilseydi muhtemelen Felsefe benim en sevdiğim derslerden birisi olurdu. Fark etmeden onlarca bilgiyi yükleyiveriyor zihne. Böyle kitapları gençliğin ilk zamanlarında okutabilsek keşke yetişen fertlere... Ders olsun diye değil, görev olsun diye değil, sadece doğru şekilde öğrenmeleri için. Ben çevremdeki gençlere okumalarını önereceğim, akıllarına, kalplerine bir şekilde dokunup; ben neyim, kimim, nereden geldim, nereye gideceğim gibi soruları düşündürebilirsem; kârdayım demektir. Kitap Pan Yayıncılık tarafından basılmış, 591 sayfa ve 40 TL. Okuyun, okutun! Bu mühim. Düşünen insan lazım zira.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎