Ben Sana Mecburum | Attila İlhan

Kendimi bildim bileli ezberlediğim ilk şiir kitaba adını veren şiirdi. Tamam ilkokula giderken hepimizin ezberlediği şiirler var ama bu benim şiir gibi şiir olarak ilk ezberim. "Adını mıh gibi aklımda tutuyorum" halen bence yazılmış en güzel mısralardan birisi, yazılışının üstünden kim bilir kaç yıl geçmiş... Kitaba dönersek, altı ana başlık ve bunların beşinin içinde şiirleri var İlhan'ın. Altıncı ve son başlık olan "Meraklısı İçin Notlar" kısmında ise önceki beş bölümdeki şiirlerden bazılarıyla ilgili kısa notlar var; şiirde geçen karakter, şiirin yazılış psikolojisi, yeri falan... Adı üstünde meraklısına notlar... Salt aşk şiiri yok bu arada kitapta. Başkaldırı da var, siyaset de var, dostluk da var, özgür olma arzusu da. Kitaptaki iki şiir dikkatimi çekti özellikle. Birincisi Ağustos Çıkmazı isimli şiir. Böyle deyince benim gibi bilmeyenler için söyleyeyim biz bu şiiri Beni Koyup Gitme olarak biliyoruz. Bir diğer şiir ise Gece Buluşması ki bunu da Beş Dakika Bekle Git olarak biliyoruz. Sevgili Yaşar sağ olsun Attila İlhan'ın çok güzel şiirlerini bestelemiş biz yalnızca okumayalım, dinleyelim de diye. Kitabın bendeki baskısı İş Bankası Kültür Yayınlarından, 160 sayfa ve 16 TL. Kalbi arada havalandırmak için şiir lazım ya, hah işte Attila İlhan o havalandırma işini yapanlardan. Aklınızda olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎