Bir Ses Böler Geceyi & Çıplak Ayaklıydı Gece | Ahmet Ümit

İki kitap birden konsepti ile geldim. Kitap fuarından aldıktan sonra fark etmiştim bu detayı. Kör şekilde alışveriş yapıyorum resmen kitap alırken. Kitabın Bir Ses Böler Geceyi isimli tarafında Süha isimli bir karakterin trafik kazası yapmasının ardından yardım aramaya gittiği köyde bir alevi toplantısına şahit oluşunu anlatıyor. Karakterin geçmişini anımsadığı anlar ile toplantı arasında gidip gelişi okuyoruz. Çıplak Ayaklıydı Gece tarafında ise 9 farklı kısa hikaye mevcut. 9 hikaye arasında en çok Sığınak beni etkiledi. İnsanın günlük hayatında yaptığı en basit şeylerin bile aslında özgürlüğün gölgesinde yapıldığını ve özgürlük olmazsa hiçbir şeyimizin olmayacağını anlatıyordu. Kitap 80 kuşağının komünizme, solculuğa, antifaşistliğine bol bol göndermelerde bulunuyor. Darbe döneminde hapis yatanlar, evinden çıkamayanlar, sevdiklerinden kopanlar bu 9+1 hikayenin kahramanları aslında. Nevzat Komiseri okumayı çok sevdiğim Ahmet Ümit'in bu "solcu" tarafını da okumayı seviyorum sanırım. Kitapların bendeki baskısı Everest Yayınlarından, toplamda 308 sayfa ve 14,90 TL. Herkese hitap etmeyebilir. Fakat Ahmet Ümit severseniz bence bu kitapları da seversiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎