Hayaletbilimi ve Hayali Kimlikler | Şaban Halis Çalış

Selçuk Üniversitesi tezsiz yüksek lisans bölümlerine öğrenci alınacağını açıklamıştı. Bu dönem ben de daha önce bu alanda bir eğitimim olmamasına rağmen Uluslararası İlişkiler bölümüne başvurdum. Neticede kardelen serap mevzusu bu sene de boş geçmedi ve lisans yükseltme olarak kendini buldu. Bununla ilgili başka bir zaman yeniden konuşuruz elbette. Ders aldığım öğretmenlerden birisi kitabını okuyup bir özet/eleştiri yazmamızı istedi. Ben de okuyup metni kaleme aldım, fakat elbette okuduğum bir kitap varsa bunu blogdan da paylaşmak isterim. Kitap Osmanlı Devleti'nin Türkiye kurulduktan sonra tanınmamasından, öğrenilmemesinden ve bir şekilde öteleniyor olmasından yakınıyor. Turgut Özal'ın cumhurbaşkanlığı yaptığı döneme atıflarda bulunuyor. Katıldığım noktalar olmakla birlikte çoğunluğu beni çok tatmin etmedi kitabın. Çünkü okuduğumuz, bildiğimiz kadarıyla bu ülkenin o dönemki kurtuluşunun tek yolu yeni bir devlet kurup yönetimi de halka teslim etmekti. Hep gurur duydum o dönemle. Hep daha çok okudum, okumak istedim. Şimdi dönüp bakınca kıyas yapabilecek kadar fikrimin olduğunu düşünüyorum. Asıl itiraz edilmesi gereken yüzyıl öncesi değil bugün ya, neyse. Kitabın bendeki baskısı Çizgi Kitabevi'nden, 179 sayfa ve 28 TL. 

2 yorum:

  1. Bu kitapla ilgili yazdığınız eleştiri yazısını görebilir miyim

    YanıtlaSil
  2. Maalesef, yazdığım ödevleri paylaşmıyorum.

    YanıtlaSil

Yazın bakalım 😎