Hayvanlardan Tanrılara Sapiens | Yuval Noah Harari

İnsanlığın tarihsel gelişimini anlatmayı amaçlamış Harari. Binlerce yıldır dünyada kendine yer edinen ve yaşam zincirinin basamaklarını birer birer tırmanarak zirveye yerleşen bir tür insan. Bugün baktığımızda ise dünyanın "sahibi" gibi görünen bu tür, aslında dünyanın içinden geçiyor. İşte Harari'nin kitabında bu durumun nasıl süregeldiğinden dem vurulmuş. Kitapta 5 bölüm var. Bilişsel Devrim ile başlayıp Tanrılaşan Hayvan bölümüyle sona eriyor ki biraz önce değindiğim insanlığın gelişimine ilişkin cümle de bu bölüm başlıklarının özeti gibi aslında. Kitapta en keyif aldığım detay, ki çok özenli buldum, konulara ilişkin verilen örneklerde kitabın yayınlandığı ülkeye göre detaylar verilmesi. İsrailli yazarın yazdığı kitapta bir anda İstanbul'u, Ankara'yı Osmanlı'yı, Beşiktaş'ı örnek olarak okumaya başlayıveriyorsunuz. Artık okumayanı döverler türünden sayıldığı için ben de okumayı istedim. Nihayet okudum kitaplarımın arasında yer alıyor Sapiens. Daha önce yüksek lisans yaparken 21. Yüzyıl İçin 21 Ders kitabını okumuş ve çok ufuk açıcı bulmuştum. Bu kitapta ise yer yer okurken yorulduğumu itiraf etmek zorundayım. Zira uzun süredir 20 gün okumaya devam ettiğim bir kitap olmamıştı. Kendi açımdan kitabın biraz abartılmış olduğunu düşünmeden edemedim bu bağlamda. Kitabın okuduğum baskısı Kolektif'ten, 412 sayfa ve 78 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎