Oscar 2021

Eskiden bu işleri daha sık yapardım. Oscar maratonu diye bir hafta sonu seçip filmlerin çoğunu izlemeye çalışırdım. Şimdi denk gelirse, fırsat yaratırsam, galiba biraz da canım isterse diye oturuyorum başına. İnsan yaş aldıkça mı böyle kültürden kopmaya başlıyor, pandemi mi, ekonomi mi yoksa sistemli olarak soğutulduğumuz hayat mı beni bu hale getirdi bazen durup düşünüyor ve cevabını bulamıyorum. Neyse, aday filmler var, izlediklerim var, izlemediklerim var, izlememeyi tercih ettiklerim var. Bir tane de favorim var. Gelin konuşalım biraz.
En iyi filmde 10 adayımız var. Licorice Pizza, West Side Story, Don't Look Up, Belfast, King Richard, CODA, Drive My Car, Dune, The Power of the Dog ve Nightmare Alley 2021 yılı için en iyi film dalında Oscar kovalayacaklar. Ben bu filmlerden West Side Story, Drive My Car ve Dune'u izlemedim. İlki müzikaldi, ikincisi uzakdoğu yapımıydı üçüncüsü ise fantastikti. Pek alakam olmayan dallar olduğundan gözüm değmedi ki bu filmlerden Dune veya West Side Story kazanırsa şaşırtıcı olmaz. Çünkü kitap uyarlaması olan Dune'un çok beğenildiğini, West Side Story'nin de bir Speilberg filmi olduğunu biliyorum. Diğer filmlerden Belfast ile King Richard favorimdi. Taa ki CODA'yı görene kadar... Bu yazıyı yalnızca CODA için yazdım desem herhalde yalan olmaz. Öyle kalbime dokundu ki 1 saat 51 dakikalık filmin 1 saat 35 dakikasında kesin ağlamışımdır. Ha benim ağlıyor olmam heykel için bir kriter mi? Tabii ki değil. Ama ben sevdim ya, kim taksın akademiyi?! Yine de King Richard ve özellikle Belfast alırsa heykeli ben fitim.

En iyi kadın oyuncu dalında Nicole Kidman, Kristen Stewart, Penelope Cruz, Jessica Chastain ve Olivia Colman'ın adaylıkları var. Kidman'ı en son Undoing'de izlemiştim (reklamlar). Aday olduğu film, yine bir Amazon yapımı olan Being The Ricardos. Filmi biraz izledim bulunca. Aslında adaylıklardan en çok Penelope bebeğimi merak ediyordum ama filmi izleyecek bir platform bulamadığımdan kaldı. Belki daha sonra... Beş aday içinden izleyebildiğim Olivia Colman. Kendisi en sevdiğim İngiliz oyunculardan birisi olur ve The Lost Daughter'da da gayet iyiydi. Bu dalda adayım çok net. En iyi erkek oyuncu dalında Denzel Washington, Will Smith, Javier Bardem, Andrew Garfield ve Benedict Cumberbatch var. Bu dalda izlemediğim tek film Denzel Washington'ın oynadığıydı. Şahsen adayım Andrew Garfield. Bir müzisyen/yazarı oynuyor biyografik bir filmde. Hani sanatçılarda delilik sınırına gelme vardır ya bir eser çıkarırken. İşte o çizginin üzerinde çok güzel yürümüş. Gel gelelim akademidekiler Benedict veya Will Smith'ten yana kullanacaklardır bence.

En iyi yardımcı erkek oyuncu dalındaki adayların tamamını izledim. Başka film yokmuş gibi beş adayın ikisi 
The Power of the Dog'dan. Gerçi hem Jesse Plemons (Benedict'in kardeşi) hem de Kodi Smith McPhee (başroldeki kadının oğlu) gayet başarılıydı itiraf etmek gerekirse. Diğer adaylar Whiplash'ten de tanıdığım J.K.Simmons, Belfast'taki rolüyle Ciaran Hinds ve son olarak CODA'dan Troy Kotsur. Bu dalda adayım Kotsur. Kendisi işitme engelli bir oyuncu ki filmde de işitme engelli bir aile babasını canlandırıyor. Umarım başarır. En iyi yardımcı kadın adayları arasında Aunjanue Ellis, Judi Dench, Jessie Buckley, Ariana DeBose ve Kirsten Dunst bulunuyor. Bu daldaki adayım da Belfast'tan Judi Dench. Gözlerimi dolu dolu yapan performanslardan birisi de kendisine aitti zira. Gördüğünüz üzere akademide oy verebileceklerden birisi olsaydım beni ağlatmanız yaptığınız filmin adaylığını bir adım öne çıkarırdı :)

En iyi yönetmen dalındaki adaylıklar The Power of the Dog, Belfast, Licorice Pizza, Doraibu mai ka, West Side Story'nin filmlerinin yönetmenleri. Kalbim Belfast için çırpınıyor ama West Side Story'nin yönetmeni Speilberg... Filmi izlememiş olmakla birlikte, heykel ustaya gider gibi hissediyorum. En iyi senaryo dalında Belfast, Don't Look Up, King Richard, Licorice Pizza ve Verdens Veste Menneske adaylar. Yalnızca son filmi izlemedim. Senaryosunun en iyi olduğunu düşündüğüm film Don't Look Up. Nefis bir hiciv örneği çünkü. Siyasetçilerin boşluğunu, sosyal medyanın hayatı nasıl boşalttığını, görsel medyada masanın üzerine çıkıp tepinse bile derdini anlatamayacak müthiş bilgili insanların varlığını çatır çatır, hem de Netflix gibi eleştirdiği şeylerden biri olan bir platformda anlatabilen bir film. Tüm kalbimle isterim ödülü almasını ki Belfast'ı çok sevmiş olmama rağmen...

94. Oscar Ödül Töreni 27 Mart 2022 tarihinde yapılacak. Yani önümüzdeki pazarı pazartesiye bağlayan gece. Benim açımdan adaylar ve öne çıkan filmler bu şekildeydi. Umuyorum bu sene sinemaya gidebildiğimiz bir yıl olur da gelecek seneki filmlerin tamamını 15 inç laptop ekranımdan değil de kocaman sinema perdesinden izleyebilirim. Herkese iyi seyirler şimdiden. CODA ve Belfast'ı ıskalamayın. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎