Vicky Cristina Barcelona ~ Barselona | 2008

Javier Bardem ile Penelope Cruz'un belki de evlenmelerine sebep olan iş bu film. Bu filmin ardından başlayan ilişkileri bu senenin başında yanlış değilsem evlilikle nihayete erdi. Zaten Woody Allen filmlerinde illaki aşk olur ve tabii Woody Allen'ın içinden şehir geçen film yaptığında o şehre aşık olmanız kaçınılmazdır. Geçtiğimiz günlerde Paris'te Geceler filmini yazmış ve hemen hemen benzer cümleleri kurmuştum. Woody Allen Barselona fonlu bu filmi ise 2008 yapmış. 

Filmin baş rollerini Javier Bardem, Penelope Cruz, Scarlett Johansson ve Rebecca Hall paylaşıyorlar. Üç tane güzel kadın ve aralarında Javier Bardem. Bugün yabancı sinema izliyorum diyen kadınların Javier Bardem ile ilgili sürekli "yakışıklı değil ama.." ile başlayan cümleler kurduklarını duymuşsunuzdur mutlaka. Evet katılıyorum. Bence de yakışıklı değil ama, tuhaf bi karizması da var şimdi hakkını yememek lazım. Bardem'in bu hali filmde de geçerli. Barselona'da yaşayan bir ressamı canlandırıyor. Bu ressamın yolu bir akşam yemeğinde, birisi ketum ve evlenme arefesinde olan, diğeri ise ne istediğini bilmediği için önüne gelen her erkeğe aşık olan iki Amerikalı kadın turistle yolları kesişiyor. Javier Bardem duygusal olarak bu iki kadının arasında sık sık git geller yaşarken bir de piyasaya eski karısı olan Penelope Cruz çıkınca tam bir ilişki karmaşası izliyoruz ki yer yer komik yer yer can acıtan keyifli bir film haline getiriyor bu da filmi.


Ben bu filmi benim için çok özel bi günde izleme fırsatı buldum. Vakit geçirmek için, denk geldiği için açtım ve izledim. İyi ki de denk gelmiş ve izlemişim dediğim bi film oldu. Sıcak, yer yer gülümseten, eğlendiren bi iş olmuş. Woody Allen'a neden usta dendiğinin bi göstergesi gibi bu film. Peki neden? Yukarıda filmin hikayesini yazdım. Siz de okudunuz. Çok enteresan gelmemiştir herhalde konusu. Fakat adamın öyle bi anlatım tarzı öyle bi bakış açısı var ki, kayboluyorsunuz. En başta da dediğim gibi şehre aşık olmadan kurtulamıyorsunuz filmin etkisinden. 96 dakikanız varsa, gözünüzü kırpmadan ayırabilirsiniz. Scarlett Jonasson diyorum, Javier Bardem diyorum, Penelope Cruz diyorum!!bir1! Daha mühim bi işiniz yoksa izlenir ki bu film. Zaten 2008 yapımmış. Ben gibi hala izlemeyen varsa tavsiye olunur. İyi seyirler şimdiden. Fragman ve bilgilerle bitiriyoruz.
Imdb notu: 7.3/10
Yapım: 2008 - ABD
Tür: Dram, Komedi, Romantik, Psikolojik
Süre: 96 dakika
Yönetmen: Woody Allen
Oyuncular: Scarlett Johansson, Penélope Cruz, Javier Bardem, Rebecca Hall, Patricia Clarkson, Chris Messina, Kevin Dunn, Juan Quesada, Ricard Salom, Emilio De Benito, Maurice Sonnenberg, Christopher Evan Welch, Julio Perillán, Manel Barceló, Jaume Montané
Senaryo: Woody Allen
Yapımcı: Letty Aronson, Stephen Tenenbaum, Gareth Wiley



5 yorum:

  1. tavsiyen üzerine geçen akşam izledim Javier Bardem gördüğüm en tipsiz karizmatik adam ya hastasıyım barcelonaya pek hayran olamasamda filmin kendisi eğlenceliydi bende sana before sunrise ve before sunseti öneriyorum tab, izlemediysen

    YanıtlaSil
  2. Cumartesi izin günüm. Kuvvetle muhtemel izlerim. Evden çıkmak istemiyorum bu hafta. Yazarım sana izledikten sonra :)

    YanıtlaSil
  3. özellikle ilk filmi çok beğeneceksin ikinci biraz basit oda izlenir

    YanıtlaSil
  4. Seri mi bunlar. Birbirinin devamı gibi okudum Imdb'de ama..

    YanıtlaSil

Yazın bakalım 😎