My Name Is Khan ~ Benim Adım Khan | 2010

Hindistan sinemasındaki yükseliş ve sinema severlerin Bollywood'a yönelmesi tesadüf değildir sanırım. Ben bu konuda çok ileride değilim. İzlediğim Hint Filmlerinin sayısı bir elin parmaklarını geçmez. My Name Is Khan, benim Bollywood'a dönme sebebim olabilir. Bu filmin ardından şu çok övülen 3 Idiots'u da izleme planlarım var mesela. Ama önce Khan'ın hikayesini yazayım. Başlıyorum!

Blogda haftalardır süren sinemasız günlere ilaç gibi geldi My Name Is Khan. Asperger Sendromlu bir Hintli olan Khan annesiyle ve erkek kardeşiyle yaşamaktadır.  Asperger Sendromlu olduğu için annesinden daha çok ilgi görmesiyle kardeşi kıskanır ve Amerika'ya okumaya gider. Sonra da oraya yerleşir. Khan, annesinin ölümünün ardından kardeşinin yanına Amerika'ya gider, orada bir kadınla tanışıp evlenir ve 11 Eylül'ün ardından müslüman olduğu için birçok zorlukla yüzyüze gelmek zorunda kalır. Filmin hikayesi özetle bu. Gerçek bir hikayeden esinlenerek yazılmış film, iki buçuk saat sürmekle birlikte birçok konuyu aynı anda işlediği ve birbirlerine güzel bağladıkları için de soluksuz izletiyor kendini. Başrolü oynayan Shah Rukh Khan, tam tabirle döktürüyor. Ben filmin kadın başrolü Kajol'ü de çok beğendim. Daha doğrusu oynadığı Mandira karakterini... 



 
 
Film anlattıkları açısından çok güzel noktalara değiniyor. Asperger Sendromlu insanların hayata kazandırılması, ırkçılık başta olmak üzere insanların birbirleriyle kıyaslanmasını ve bir bireyin diğerinden üstün tutulmasının ne kadar yanlış olduğu, ki Rizvan'ın annesinin bu konuda ettiği laf kulaklara küpe edilmesi gereken cinsten "insanlar ikiye ayrılır; kötü ve iyi insanlar olarak". Yaşanan afetlerde insanların birbirlerine nasıl yardımlaşması gerektiği ve bireysel olayların toplumlara mal edilmemesi gerekliliği filmin verdiği mesajlardan sadece birkaçı. Tabii yaşadığımız dünyada bunların hayal olduğunu unutmazsak filmin çok iyi niyetli olduğunu söyleyebiliriz. Yer yer gözlerim dolsa da ortam uygun olmadığı için ağlayamadım. Daha sonra tekrar izleyip doyasıya ağlamayı planlıyorum evet. Film 2010 yapımı. İzlemeyen var mıdır bilmiyorum ama, kalmasın bence. Filmden son bilgiler ve fragman ile noktayı koyarım.
hahaha :))
Imdb notu: 7.3
Yapım: 2010 - Hindistan,
Tür: Dram, Romantik, Politik,
Süre: 165 dakika
Yönetmen: Karan Johar,
Oyuncular: Kajol , Kenton Duty, Katie A. Keane, Zarina Wahab, Parvin Dabas, Sugandha Garg, Arjun Mathur, S.m. Zaheer, Christopher B. Duncan, Sonya Jehan, Vinay Pathak, Arif Zakaria, Jimmy Shergill, Benny Nieves
Görüntü Y.: Ravi K. Chandran,
Senaryo: Niranjan Iyengar, Shibani Bathija
Yapımcı: Karan Johar, Sumit Chawla, Khairnar Pravin, Prashant Shah, Gauri Khan



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎