Muzlu Kurabiye


Sürekli evde kalmak zorunda olunca insan alternatif eğlenme yöntemleri arıyor ister istemez. Yeni eğlencem oturduğum yerden yemek yapmak. Yemekten ziyade kurabiye diyelim biz buna. Hamur işini kardeşime hallettirdikten sonra şekil verme işi de bana kaldı. Geçtiğimiz günlerde Anamur'dan gelen misafirlerimiz bolca muz getirmişti ve bozulmaması için seri bir şekilde tükenmesi gerekiyordu. Ben de yukarıdaki fotoğrafta gördüğümüz muzlu kurabiyeler çıktı meydana. Tarif de vereyim dedim.


Malzemeler:

  • 1 paket margarin
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 çorba kaşığı kakao (rengini koyu isterseniz artırın)
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • 4-5 adet muz
  • aldığı kadar un
  • üzerine hindistan cevizi

Bir paket margarini buzdolabından çıkarıp yumuşayana kadar bekletiyoruz mutfakta. Yumuşayınca (mıncıklayacak kıvama gelince) margarini, pudra şekerini, kakaoyu ve yağı yoğurarak karıştırıyoruz. Yumuşak ama elimize yapışmayacak bir hamur elde etmek için aldığı kadar un ekliyoruz. Bildiğimiz kurabiye hamuru olunca parçalar alıp avucumuzun ortasına bastırarak yassı şekiller elde ediyoruz. Dilimlediğimiz muzları, yassı hamurların ortasına koyarak kenarlarını muzun üzerinde birleştiriyor ve elimizde yuvarlıyoruz. Hamur yumuşak olduğu için zaten bölünme yada parçalanma olmuyor, rahat olun. Tepsiye yağlı kağıt serdikten sonra dizip üzerine hindistan cevizi serptim. 175 derece fırında yarım saatte oldu. İçindeki muzlar hafif eridi ve krema gibi oldu. Muzu pek sevmeyen benim için değişik ve lezzetli bir kurabiye oldu. Yanında bir fincan nescafe öneririm. Yarasın efendim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎