Ahlat Ağacı | 2018

Hayatınızda hiç sadece tek bir şey yaparak kendinizi daha değerli hissettiğiniz oldu mu? Bana oluyor bu. Mesela ne zaman pop değil de caz dinlesem, Epsilon Yayınlarından bir kitabı değil de Zülfü Livaneli'yi okusam bu hissi yaşarım. Şimdi bana bu hissi yaşatan bir olay daha var: Nuri Bilge Ceylan filmi izlemek! Bir türlü cesaret edemiyordum aslında ya sevmezsem diye ve itiraf etmem gerekirse benim izlediğim ilk NBC filmi Ahlat Ağacı. Bundan sonra bırakır mıyım? A S L A! Hadi filmi konuşalım zira bu en sevdiğim konu filme gittiğimden beri!
Filme gidip gitmemekle ilgili tereddüdümün sebebi, filmin hakkını verememekten korkmamdı. Çünkü Nuri Bilge Ceylan çok başarılı işlere imza atmış, ülkesini nereye giderse gitsin çok iyi temsil etmiş ve fakat "benim yalnız ve güzel ülkem" diyebilecek kadar mütevazı kalabilmiş bir yönetmenimiz. Filmin senaryosuna da katkıda bulunmuş okuduğum kadarıyla. Filmle ilgili aslında göze çarpan ilk detay müthiş bir görsel ve duyusal şölene dahil edilmeniz. Yapraklar, güneş ışıkları, kardaki yansımalar bir yana o yaprakların rüzgarla hışırdaması, denizdeki dalgaların, çevredeki aslında canlı hayatın gerçek seslerinin yansıması nefis detaylar. İçinde kaybolup gidiyorsunuz. Film 3 saatmiş, vakit geçmiş, insanlar sizi bekliyormuş o an pek de umurunuzda olan şeyler değil bunlar. Çünkü sarhoş gibisiniz. Bunun NBC filmini ilk kez izlememle alakalı olduğunu sanmıyorum. Eminim bundan sonra izleyeceğim tüm filmlerinde aynı ruh hali içinde olacağım.

Filmde üniversiteden yeni mezun olmuş Sinan'ın kitap yazma serüveni anlatılıyor. Babası gibi öğretmen olan Sinan'ın hayattaki tek amacı üniversitede geçirdiği süre boyunca yazdığı yaşadığı yerin kültürünü anlatan ama tanıtım kitabı olarak nitelendirilmesini istemediği kitabını bastırmak. Umarım buraya kadar spoiler vermemişimdir zira yazdıklarım oyunculardan da duyduğunuz ve/veya sağda solda okuduğunuz şeyler. Filmde Sinan'ın babasını canım Murat Cemcir oynuyor. Cemcir filmin ışıltısı gibi. Onun her işini izleyen yakından takip eden bir hayranı olarak söylüyorum bunu. Hiç görmediğimiz bir yüzüyle karşımıza çıkarak abimin tabiriyle NBC dönüştürülmesine tabii tutulmuş filmde. Diğer başarılı detaysa Bennu Yıldırımlar. O kadar gerçek bir karakter ki... Kıvranıyorum şu an konuşmamak için. En iyisi siz bu filme gidin. Ben bir kez daha gitmeyi gönülden isterim. Ülkenin değerlerine sahip çıkılması lazım. NBC da bu işi en iyi yapan kişilerden. Vara yoğa "as bayrakları as as as" diye çığırtkanlık yapacağımıza bunlara sahip çıkalım. Fragman ve filmden bilgilerle noktayı koyuyorum. Vizyondan çekilmeden izleyin lütfen!

Yönetmen: Nuri Bilge Ceylan
Senaryo: Akın Aksu, Ebru Ceylan, Nuri Bilge Ceylan
Oyuncular: Doğu Demirkol, Murat Cemcir, Bennu Yıldırımlar, Hazal Ergüçlü, Öner Erkan, Asena Keskinci
Süre: 3 saat 8 dakika
Tür: Drama
Vizyon Tarihi: 1 Haziran 2018
Konu: Sinan oldum olası edebiyatla ilgili bir genç adamdır ve yazar olmak istemektedir. Anadolu'da doğduğu köye dönen genç adam kitabını bastıracak parayı bulmak için tüm enerjisini harcamaya başlar ancak babasının geçmişten kalan borçları başına dert olacaktır...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎