Yıldızlı Şarkılar Vol.1

Yıllardan beridir bu işi asıl yapması gereken kişi Yıldız Tilbe derim. O kadar çok ve o kadar farklı kesimlere hitap eden şarkısı var ki bu hatunun, kendisi adeta bir beste fabrikatörü. Ben 31 yaşındayım bu kadının şarkıları ile büyüdüm ve muhtemelen şarkılarıyla yaşlanacağım. Kendisi söylesin başkasına söyletsin asla fark etmiyor bin kilometre öteden tanırım onun tarzını. Bu albümde 20 tane şarkı var. Toplamda 1 saat 19 dakika sürüyor ve satış fiyatı 19,90 TL. Şarkı şarkı yorumlarım yazının devamında buyursunlar;


1- Yalnız Çiçek/Aleyna Tilki; çok sevdiğim bir Yıldız Tilbe şarkısıdır. Geniş kitlelerce albümün en iyisi olarak lanse ediliyor albüm çıktığından beri. Aleyna'nın hakkını yemek istememekle birlikte ben "en iyi" demem.

2- Hastayım Sana/Asil Gök; wtf?! murdar olmuş güzelim şarkı. Her şarkıyı arabesk/pop formatında söylemeyin artık be!

3- Bir Alo De/Bahadır Tatlıöz; çok iyi yorum. Düzenlemesi de başarılı Bahadır Tatlıöz kotarmış bu zor şarkıyı.

4- Vursalar Ölmem/Berkay; seslendirdiği her şarkıyı, istisnasız hepsini "Berkay" gibi okuyabilmek müthiş başarı. Kimseden etkilenmiyor. Başarılı bir yorum daha.

5- Aşkın İçinde Aşk var/Cem Belevi; bu çocuğun sesi beni hiç yormuyor. Genç yaşına rağmen bu kadar başarılı olması çok iyi iş. 

6- İlan-ı Aşk/Ceylan Ertem; çok dinlediğim bir yorumcu değil Ceylan fakat bence işi gücü bıraksın Yıldız Tilbe şarkısı okusun. Albümün açık ara en iyi performanslarından birisi. Alkışlıyorum ayakta. En iyi şarkı değil ama...

7-Aşk Laftan Anlamaz Ki/Demet Akalın; çok iyi. Yiğidin hakkı yiğide. Bu arada en sevdiğim Yıldız Tilbe şarkılarından birisidir. Asla yapış yapış olmadan nasıl aşk şarkısı yazılır Ceceli görsün de Yıldız'ın önünde diz çöküp tövbe dilesin.

8- Beni Benden Alırsan/Deniz Seki; nefis bir Yıldız Tilbe şarkısı daha. Düzenlemesi çok çok kötü. Deniz Seki'den de hoşlanmadım bu şarkı özelinde. Neden dımtıs altyapı ekleniyor ki güzelim şarkıya yahu :(

9- Ayrılığın Yükü Ağır/Derya Uluğ; yorum çok iyi. Ama bir şey beni mutlu etmedi severken ne olduğunu bulamıyorum. Sevemedim bu parçayı.

10- Vazgeçtim/Ece Seçkin; muhtemelen en sevdiğim slow Yıldız Tilbe şarkısı. Ece de çok güzel söylemiş helal olsun! Bu kız çok güzel şeyler başaracak biz de seyredeceğiz. Ozan'ın gölgesinden ayrılmasın yeter ki. 

11- Bin Dereden/İrem Derici; sevmiyorum bu kadını. Bin Dereden de favori Yıldız Tilbe şarkılarımdan değildir. Benim için mükemmel uyum, tersten... Geçiniz.

12- Gülüm/İntizar; hiçbir şey diyemezsiniz. Şarkının önüne nasıl geçilmez sorusunun cevabıdır bu yorum. Çok iyi performans!

13- Ummadığım Anda/Koray Avcı; favori şarkılarımdan birisi antipati duyduğum bir şarkıcıya gidince kulaklarım acıyla doluyor. Ey Rober Hatemo beyaz kazağınla geldiysen Koray Avcı'yı 3 kere tıklat.

14- Çok Zor/Kutsi; yaaaani olsa da olur olmasa da olur. Geçiyorum.

15- Sevgilim Yeminliyim/Linet; İntizar gibi yalnızca şarkıya odaklanmış Linet. Çok iyi performanslardan birisi daha.

16- Değilsin/Mabel Matiz; güzel yorum, çok iyi şarkı. Matiz sinsi sinsi nasıl süzüldü hayatımıza ama! :)

17- Vuracak/Merve Özbey; Allah bu kızı nasıl biliyorsa öyle yapsın. Söylediği her şarkıyı inleye inleye genizden ağlayarak söylemiyor mu ifrit oluyorum! Tersten Beni Benden Alırsan. Müthiş şarkıyı arabeskleştirmiş. Sus be kızım SUS!

18- Sevdanın Tadı/Murat Dalkılıç; zirvedeyim canım, sesiniz gelmiyor! Albümün açık ara EN İYİSİ! En sevdiğim Yıldız Tilbe şarkısı değil belki ama bu albümün yıldızı. Murat sana saatlere şarkıdaki gibi "BE BE ĞİM" desem yeri var. Müthişsin! Bir önceki şarkının üzerine ilaç gibi geldi.

19- Sana Değer/Mustafa Ceceli; çok sevdiğim bir Yıldız Tilbe şarkısı daha. Bence şarkı-şarkıcı eşleşmesi en yanlış parça bu. Çünkü bana göre Sana Değer çok net bir kadın şarkısı. Ceceli'ye olmamış dolayısıyla. Demet Akbağ bile daha güzel söyledi bu şarkıyı. Dinleyelim.

20- Kış Güneşi/Niran Ünsal; Yıldız Tilbe'nin yazdığı en iyi şarkıdır Kış Güneşi. Tarkan'dan o kadar çok dinledim ve o kadar müthiş yorumlamıştır ki Tarkan bu şarkıyı, Niran Ünsal'ın yorumu bana yavan geldi.

Albümü genel olarak sevmekle birlikte ilk üçümü şöyle sıralarım; Tadı Sevdanın/Murat Dalkılıç, İlan-ı Aşk/Ceylan Ertem ve Vazgeçtim/Ece Seçkin. İlk albümden söyleyeceklerim bu kadar. İlk fırsatta 2. albümü de dinleyip dökülürüm buralara. Size tavsiyem kesinlikle dinlemeniz zira böyle arşivlik işler çıkmıyor her zaman. Bulunca kaçırmamak lazım. Dinleyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎