Bir Varmış Bir Yokmuş | Ayşe Kulin

Kitabı iş yerinden bir arkadaş tavsiye etti. Tavsiye ederken kurduğu cümle ile beni tavladı. Kitabın iki yüzü vardı ve iki yüzünden birinde olaylar masal gibi anlatılırken diğer yüzde gerçek haliyle yer buluyordu. Benim ilk başladığım yüz mavili kapağı olan taraftı. Mavili kapağı yüzü masal olarak düşündüm ben. Çünkü yeşilli kapağı olan tarafta maalesef ülkemizin en karanlık gerçekleri yeşermiş. Töre cinayetleri, kadına yapılan ekonomik, psikolojik, fiziksel ve elbette cinsel şiddetten bahsediliyor epeyce. Yaşananlar hem toplumsal hem de bireysel açıdan o kadar acı ve etkileyici ki üzülmemek elde değil. Dileyelim ki bu ülkeyi eğitim kurtarsın. İnsanlar ecelleriyle ölsün başkasının sebep olacağı şekilde değil. Ayşe Kulin'in ülkenin kadınlarının sesi olmasını çok seviyorum. İyi ki var. Dilerim yazmaya devam eder. Kitabın bendeki baskısı cep boy, Everest Yayınları tarafından çıkarılmış, 356 sayfa ve 9,90. Gönlünüzün sabrına güveniyorsanız, güçlü olduğunuzu düşünüyorsanız okuyun. Benim içim ezildi okurken fakat ülkenin gerçekleri bunlar. Bizim kabul etmememiz/görmezden gelişimiz maalesef kadınların, çocukların, hayvanların bu ülkede çektiği eziyeti yok etmeyecek. Okuyun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎