Mrs. Dalloway | Virginia Woolf

Virgina Woolf'un tarihteki ve gözümdeki yeri çok yükseklerde. Bu yüzden peyderpey kitaplarını okumaya karar vermiştim. Bu Kendine Ait Bir Oda kitabından sonra okuduğum 2. kitabı. Şiirsel bir dil var kitapta. Clarissa kitabımızın baş karakteri. Bir aristokrat ile evli. Bir gün evlerinde bir parti düzenliyorlar. Kitabın tamamı bu partinin yapılacağı günde geçiyor. Ama Clarissa'nın çevresi, geçmişi ve partiye gelecek kişilerin hayatları o güne yedirilerek anlatılmış. Tek bir mekanda film çekmek ne kadar meşakkatli ise tüm hikayeyi tek güne sığdırabilmek de o kadar zor benim gözümde. Dolayısıyla bir kat daha saygı duydum Woolf'a. Yalnız kitapla ilgili tek sıkıntı benim kitabı yanlış çevirmen, yanlış yayın evinden okumuş olmam. Halbuki İletişim Yayınları hem de Tomris Uyar çevirisi ile bu kitabı yayınlamış. Bense gidip kitap çevirisini bu kitapla bırakmış olmasını umduğum Nora Yayınevinden aldım. Siz almayın. Siz İletişim'den Tomris Uyar çevirisini alın. Kitap 256 sayfa ve 20 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎