Oscar Ödülleri 2019

Birçok filmimizi gördük, izledik. Sözüm sana Akademi, sen mi büyüksün yoksa bu filmlerden birkaçını izleyen bizler mi? Tabii ki sen büyüksün! Çünkü bu seneki filmlerin hepsi birbirinden keyifliydi ve seçim yaparken ben bile zorlandım, gerisini sen düşün. Referans olacak ödül törenlerinden bazılarını da takip ettim Golden Globes gibi Bafta gibi... Fakat izlediğim kadarıyla elbette ki kendi kazananlarımı da tespit etmiş bulunuyorum. Ödül töreni bu gece, ben muhtemelen yarın sabah işe giderken serviste bakarım kaçta kaç tutturduğuma. Öyleyse başlıyorum.
En İyi Film: Epey gülümsetti, yer yer düşündürdü. Güldürürken eğlendirdi yani. En keyifle izlediğim film BlackKklansman olmuştu. Green Book da plasem olsun. İşte adaylar:
Black Panter
Sarayın Gözdesi

En İyi Kadın Oyuncu: Yalitza'nın bu ödülü kazanacağını hepimiz biliyoruz umarım. Roma'yla ilgili o kadar olumlu şey okuduk ki Akademi bizi ters köşe yapıp yalnızca 1-2 ödülle kapatacak diye hissediyorum ki bu da onlardan birisi. İşte adaylar:
Glenn Close (The Wife)
Lady Gaga (Bir Yıldız Doğuyor)
Olivia Colman (Sarayın Gözdesi)
Melissa McCharthy (Can You Ever Forgive Me)
Yalitza Aparicio (Roma)

En İyi Erkek Oyuncu: Bitch please! Bu ödül açık ara ama AÇIK ARA Bale'in. Umarım başkası kazanamaz da Christian Bale kazanır bu dalı. İşte adaylar:

Rami Malek (Bohemian Rhapsody)
Bradley Cooper (Bir Yıldız Doğuyor)
Viggo Mortensen (Yeşil Rehber)
Willem Dafoe (At Eternity's Gate)

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Diğer filmleri izlememiş olmakla birlikte Amy Adams'ın Bayan Cheney'i müthiş canlandırdığını düşünüyorum. Makyajı, saçı ve kıyafetleri kadar kendisi de bu rol için biçilmiş kaftandı. İşte adaylar:
Regina King (If Beale Street Could Talk)
Emma Stone (Sarayın Gözdesi)
Rachel Weisz (Sarayın Gözdesi)

Marina de Tavira (Roma)

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu: Mahershala Ali ve Sam Rockwell her ne kadar aklımı çelmiş olsa da, ikisi de müthiş birer performans sergilemişlerdi çünkü, özellikle Rockwell'in Bush performansını hala gülümseyerek hatırlıyorum, gönlümün birincisi Adam Driver! İşte adaylar:
Mahershala Ali (Yeşil Rehber)
Richard E. Grant (Can You Ever Forgive Me)
Adam Driver (BlackKklasman)
Sam Elliot (Bir Yıldız Doğuyor)


En İyi Yönetmen: Roma'nın ödül alacağı bir diğer kategori de bu olacak diye düşünüyorum. Çünkü Cuaron'un müthiş bakış açısı ödülü gerçekten hak ediyor. Tam bir sanat filmiydi Roma zaten, bakmayın en iyi film ödülünü gönlümden başka yere vermeme... İşte adaylar:
Alfonso Cuaron (Roma)
Spike Lee (BlackKklasman)

Yorgos Lanthimos (Sarayın Gözdesi) 
Pawel Pawlikowski (Cold War)


En İyi Orijinal Senaryo: Yeşil Rehber hikaye olarak kalbe dokunan, iç ısıtan cinsten bir hikayeye sahipti ve herkese işleyebilecek türdendi. Roma da müthiş bir hikayeye sahip ama mesela benim çok sevdiğim bir arkadaşıma (erkek) işlemedi. Adam 40 dakika zor dayandığını söyledi filme. Biraz kadın hikayesiydi sanıyorum. Bu yüzden Yeşil Rehber benim kazananım. İşte adaylar:
Deborah Davis & Tony McNamara (Sarayın Gözdesi)
Alfonso Cuaron (Roma)
Paul Schrader (First Reformed)
Nick Vallelonga & Brian Currie & Peter Farrelly (Yeşil Rehber)


En İyi Uyarlama Senaryo: Her ne kadar izlememiş olsam da Coen biraderler alır gibi hissettim şimdi adayları yazarken. Benim kalbimin şampiyonu belli tabii ki BlackKklasman. Böyle cesur şekilde, gözüne vura vura ırkçılığı işleyebilmek büyük iş! İşte adaylar:
Nicole Holofcener & Jeff Whitty (Can You Ever Forgive Me)
Barry Jenkins (If Beale Street Could Talk)
Spike Lee & Charlie Wachtel & David Rabinowitz & Kevin Willmott (BlackKklasman)
Bradley Cooper & Eric Roth & Will Fetters (Bir Yıldız Doğuyor)
The Ballad of Buster Scruggs (Joel Coen & Ethan Coen)


Ana dallar dışında Sinematografi ödülü Roma'ya gitmeli mükemmel görsellere sahipti.
Kurguda BlackKklasman öne çıkar benim gözümde. 
Saç/makyaj ödülü açık ara  kalır zira hem Bale hem Adams ve özellikle Rockwell'in yüzlerine yapılan işlemlerle oynadıkları karakterlere kendilerinden çok benzemişler dedirtti bana, harikadı!
Müzik ödülünde Bohemian Rhapsody'i tek geçerim. Queen grubunun en iyi şarkılarını film boyunca dinledik, harikaydı. Gerçi törende sahne alacak oluşları bana bir gönül alma gibi geliyor, hani ödül yok ama işte sahnedesiniz denecek gibi ama dilerim yanılırım. 
Benim adaylar ve kazanacakların bir kısmı ile ilgili fikirlerim bunlardı bakalım ne kadarı tutacak, heyecanla bekliyorum!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎