Adı: Aylin | Ayşe Kulin

Hepimiz ağustosa hoşgeldik. Tatlı yaz devam etsin, havalar sıcak kalmaya devam etsin, keyfimiz sağlığımız yerinde olsun. Aylin Devrimel isimli bir kadının hayatını anlatıyor Ayşe Kulin. Aylin ile çocukluk arkadaşı. Aylin bir gün Amerika'daki evinin önünde kendi arabasının altında evdeki yardımcısı tarafından ölü bulunuyor. Çocukluk arkadaşına, bu ışıklı ve müthiş renkleri olan kadına bir saygı duruşunda bulunuyor Kulin, Adı: Aylin ile. Aylin Devrimel gerçekten şahsına münhasır bir kadınmış. 40'ından sonra doktor olmaya karar verip 50'sinden sonra Amerikan ordusunun içinde yarbay rütbesi ile göreve başlayan bir kadından bahsediyorum. Kitap bana alt metinden sürekli şunu dürttü; konfor alanı diye bir şey yoktur Serap, sadece cesaret edebildiklerin ve edemediklerin vardır. İnsanların doktor olduğu yaşta doktorluk eğitimine başlayan, bununla da kalmayıp vatandaşı olmadığı bir ülkenin ordusunda verdiği ışık terapisi tedavileriyle subay olan bir kadının varlığı bu dünyadan geçtiyse, yeterince azmi gösterdiğimiz takdirde her şeyi deneyebiliriz. Yeter ki isteyelim. Kitap Kulin tarafından yazılmış birçok biyografi kitabında olduğu gibi birkaç kuşak öncesinden başlayıp Osmanlı'dan paşalara falan uzanıyor ve ana karakterin eğitimi, ilk gençliği, yaşadığı ilişkiler ve iş ilişkileriyle sürüyor. Kitabın yayınlanma tarihi 90'ların sonunda ama ben ancak okuyabildim. Ne derler bilirsiniz; her şeyin bir vakti var. Okuduğumuz her şey bir şekilde hayatımızı etkileyecekse eğer ben de Aylin kadar gözü kara ve iddialı olabilmeyi diliyorum ileride. Kitabın bendeki baskısı Everest Yayınlarından, 398 sayfa ve 85 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎