Bir Üniversite Var Ederken | Güler Sabancı

Kitap bana hediye edildi. Yoksa hayatta aklıma gelmezdi Güler Sabancı'nın yazdığı, Sabancı Üniversitesi'ni anlatan bir kitap alıp okumak. Ancak okuma serüvenine çok güvendiğim birinde göreceğim de, o da bana tavsiye gibi olacak da, aklıma gelirse sipariş edeceğim de, gelecek de okuyacağım... Bir başarı hikayesiydi bu kitabın içeriği. 1999 yılında yola çıkılan Sabancı Üniversitesi'nin kuruluş hikayesini anlatmış Güler Sabancı. Ailenin kendisine tevdi ettiği bu görevi layıkıyla yerine getirmek için doğru insanlarla bağlantı kurmaya, çok çok araştırmaya, fikirleri bilimin ışığında geliştirmeye çaba sarf etmiş. Başta birkaç lisansüstü programla başlayıp, çok fakülteli, müthiş bir kampüsü olan bir okula çevirmiş Sabancı ailesinin okul projesini. Vakıf katkısıyla da olsa kendine özgü bir eğitim anlayışı ortaya çıkarıp YÖK kararlarını etkileyecek kadar öncü de olmuş. Kitaptan kendi payıma birkaç öğüt çıkardım. Bir kere birincisi; bir işle ilgili hiçbir fikriniz olmamasına rağmen eğer o işi yapmayı kafaya koyduysanız, gerekli araştırmaları ve bilgi edinmeleri yaptığınız takdirde kotarmanız işten bile değil. İkincisi; doğru insanları tanıyor olmak, yani insan biriktirmek, kendine yapacağın en iyi yatırımlardan birisi. Bunu torpil veya kayırma anlamında söylemiyorum. Bazen yapılacak bir yönlendirme bile senin yolunu bambaşka bir noktaya taşıyabilir, başarıya götürebilir. Son olarak üçüncüsü, eğitim gerçekten hiç bitmeyen bir süreç. "Ben oldum" demeden ilerlemeye ve öğrenmeye devam etmek lazım. Alfa Yayınlarından çıkan kitap 200 sayfa ve 85 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎