Ahitler | Margaret Atwood

Damızlık Kızın Öyküsü'nü BluTv'de ilk izlediğimde çarpılmıştım. Kadınların "kullanılış" şekli beni tam tabirle delirtmişti. Sonra dizinin bir kitaptan uyarlama olduğunu görünce kitabını da okumalıyım diyerek klişenin aksine izlediğim bir şeyi sonradan okudum. Dizi devam ediyor olsa da kitabın nasıl devam edeceğini merak ediyordum. Kitap fuarında Doğan Kitap'ın standını gezerken Ahitler'i gördüm. Arkasına baktım. Kapağı zaten tanıdık yüzlere işaret ediyordu. Hiç düşünmeden aldım. Hikayeyi bilenler için şöyle özet geçmek mümkün; June'un Gilead'a gelmeden önce Hannah isimli bir kızı vardı. Sonra bu çocuk evlatlık verildi ve ismi Agnes oldu. Bir de Gilead'da Nick ile yaptıkları Nicole isimli bir kızı vardı. İşte Ahitler, Hannah ile Nicole'ün Gilead'dan kaçma çabasını anlatıyor. İlk kitaptan tanıdık bir yüz olan Lydia Teyze de bu kitapta bizimle. Kitap Damızlık Kızın Öyküsü'nden benim tahminimce 10 - 12 sene sonrasını falan anlatıyor. Çünkü Hannah genç bir kadın, Nicole ise bir ergen olarak karşımızda. June'un kızlarından da akıllı uslu kızlar olmasını beklemiyorduk herhalde?! Kitap güzel, hikaye de tanıdık olunca aktı gitti. Özgürlüğün, kadınların da birer birey olduğunun, kendilerini ispat etme çabasına girmedikleri bir dünyanın hayalini kurduruyor ister istemez. Distopik kitapları seviyorum. Feminist distopyalar ise kitaplardaki favori evrenim. Beni birçok yerden yakalamayı başarıyor çünkü. Siz de hoşlanıyorsanız bu türden, ıskalamayın. Kitabın bendeki baskısı fotoğrafta da gördüğünüz üzere Doğan Kitap'tan, 504 sayfa ve 149 TL. Seçimlerden sonra şu kitap fiyatlarındaki arşa çıkma olayının düzelmesi en büyük temennilerimden. Bunu da eklemeden geçemeyeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎