Dostluk Üzerine | Cicero

İlber Hoca'nın sanıyorum İnsan Geleceğini Nasıl Kurar veya Bir Ömür Nasıl Yaşanır kitaplarından birisinde geçiyordu öneri olarak. Okurken listeye eklediğimi hatırlıyorum. Körlemesine okumayla kendimi şaşırtmaktan hoşlanıyorum galiba. Öyle ki kitabın kapağında Latince - Türkçe yazınca aklıma hiç gerçekten Latince içerik olacağı gelmemişti ne yalan söyleyeyim. Sonra kitabın sol sayfalarının Latince, sağ sayfalarının ise Türkçe olduğunu görünce sırf merakımdan ve Latinceye duyduğum hayranlıktan yapıştım kitaba. Okurken kelime anlamlarını çıkarmaya çalıştım, bulmaca çözer gibi kitap okuma fikri keyifliydi itiraf etmem gerekirse. Antik Roma'da bir devlet görevlisi Cicero. Kitabı diyalog şeklinde kaleme almış. Bir grup insanın oturup sohbet ederek dostluğu kendilerince ifade edişlerini okuyoruz kitapta. Dostluğun kıymetinden, dostların vasıflarından, Cicero'nun yarattığı karakterlerin dostluktan beklentilerinden bahsediliyor. Yine de hayal ettiğim seviyede değildi. Diyalogun hakim olduğu bir kitabın tek nefeste bitmesi gerekiyor kağıt üzerinde. Ama olmadı işte. Kitap aslında 40 sayfadan oluşuyor. Ama 40 sağ sayfa. 40 sayfanın Latincesini incelemekten akıcı şekilde okuyamadım kitabı. Bir gün orijinalinden okuyup anlamayı dilerim. Kitabın bendeki baskısı İş Bankası Kültür Yayınlarından, 120 sayfa ve 26 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎