Cumartesi | Ian McEwan

Ne yorucu kitaptı ama! McEwan'ın daha önce Çocuk Yasası ve Kefaret kitaplarını okumuş ve çok memnun kalmıştım. Fakat bu kitap... Sonlara doğru lütfen biraz açılmaya başlar gibi oldu, hooop yeniden sıkıcı moduna geçti. Kitap bir günde geçiyor. 15 Şubat 2003'te. Henry Perowne, Londra'da yaşayan bir doktor. Evli ve iki çocuk babası. Henry'nin başından bir günde geçen olayları okuyoruz kitapta. Bu arada İkiz Kulelere yapılan saldırı nedeniyle Amerika, Irak'a girmeyi planlıyor, tabii İngiltere de. Heathrow Havalimanına bir uçağın çarpmasıyla terörist bir atakla karşı karşıya kalmalarının vermiş olduğu yetkiye dayanarak Londra'da terör karşıtı yürüyüşler yapılmaya başlanıyor. Uçağın çarpmasına tesadüfen rastgelen Henry'nin başına trafikte bir tartışma sonucu bazı olaylar da geliyor fakat buradan sonrası biraz spoiler olacağı için teferruata girmiyorum. Aile bağları, ikili ilişkiler, yaşadığımız olaylara karşı alınan aksiyonların nelere mal olduğu üzerine yazılmış bir kitap Cumartesi. Tek günde geçtiği için uzun paragraflar, ortamın detaylı betimlemeleri derken, benim için, okuması epey güç bir kitap oldu. Kendimle ilgili şunu yakaladım; ben kitapta diyalog ne kadar azsa, okumakta o kadar zorlanıyorum. Neticede dün akşam itibariyle bitirdim ve yeni hikayeler için hazırım. Kitabın bendeki baskısı Yapı Kredi Yayınlarından, 270 sayfa ve indirimsiz fiyatı 72,60 TL. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎