Kayahan'ın En İyileri

Çok uzun zamandır yeni albüm ve müzik türü konularında yazı çıkmamış blogdan. Hazır güzel bir materyal var değerlendireyim dedim. Bu işi ilk öne süren Orhan Gencebay'dı ve onun albümü de bomba olmuştu. Şimdi Kayahan için de benzer bir albüm çıkarıldı. Albüm fikri İskender Paydaş'tan gelmiş. Ne de güzel olmuş. 1 Aralıkta 29.90'dan satışa başlanan albüm 2 cdden oluşuyor. 20 farklı Kayahan şarkısını 20 farklı sanatçı okuyor. Şarkıları ve kimin söylediğini albüm kapağı olan yukarıdaki fotoğraftan görüyorsunuz. Şarkıları tek tek tabii ki yazıyorum. Ve tabii ki yazının devamında. Başlıyorum!

Şarkıları kendi beğeni sırama göre yazıyorum.
  1. Sezen Aksu - Odalarda Işıksızım; Bu şarkıyı çok farklı insanlardan çok çok defalar dinlemiş biri olarak tüm kalbimle söylüyorum: BU ŞARKININ SAHİBİ ÇOK NET SEZEN AKSUDUR! İlk dinlediğim andan, şu an fonda da çalıyor, şu ana kadar her dinleyişimde yüreğime bir öküz oturuyor adeta. Çok yakışmış. Çok temiz söylemiş. İyi ki söylemiş. Hep söylesin.

  2. Sıla - Canım Sıkılıyor; Sezen Aksu'dan sonra bu ülkenin başına gelen en iyi kadın vokal Sıla bence. Komplike bir sanatçı çünkü. Yazıyor, besteliyor, söylüyor, yakıştırıyor da. Sezen Aksu'dan sonra en sevdiğim Kayahan şarkısı bu albümde Canım Sıkılıyor oldu. O müthiş sesiyle slow her şarkıyı nasıl cayır cayır söyleyebileceğini anlatıyor adeta. İyi ki ona da söyletmişler.



  3. Tarkan - Bir Yemin Ettim; Seni versinler ellere, beni vursunlar... Tam bir Kayahan klasiği daha. Ve yine en söylemesi gereken insana söyletmişler. Tarkan yalnızca kendi şarkılarını değil, klasikleşen her şarkıyı da söyleyebileceğini bir kez daha gözümüze sokmuş (bu konuda kulaklarımıza aslında :) ) Star olmak böyle bir şey işte!

  4. Mustafa Ceceli - Sarı Saçlarından Sen Suçlusun; benim en sevdiğim Kayahan şarkısı Sabahlar Uzak ikinci en sevdiğim şarkısı da Sarı Saçlarından Sen Suçlusun. Bu da sesinden en çok etkilendiğim insanlardan birisi olan sevgili Ceceli'ye kısmet olmuş. Yine enfes bir yorum. Yer yer Kayahan'ı duymak beni şaşırtmış olsa da ilk beşime girdi.

  5. Öykü & Berk - Beni Anlamadın Ya; La fa, la sol, la fa, la sol... Şarkıyı böyle bilenler çoğunlukta da olabilir bi hatırlatayım dedim. Öykü ve Berk'in kendi yorumlarını katmaları tek kelimeyle muhteşem olmuş. İlk beşime hiç düşünmeden kendilerini dahil ettim. Şarkının içindeki gitarla adeta dans ediş beni benden alıyor ve yerimde duramıyorum. Dinleyin, dinletin!

  6. Mehmet Erdem - İlk Değil; Bir itiraf daha geliyor: Kayahan'ın İlk Değil şarkısını ilk kez duydum. Mehmet Erdem'in sesiyle duymak kalbimi acıttı. Yine çok sevdiğim, bana bu albüm sayesinde çok sevdirilen bir şarkı oldu. 

  7. İpek Açar - Mor Menekşe; işte Kayahan'ın en sevdiğim şarkılarından birisi daha. Her ne kadar Galatasaray'ın malum formasını anımsatmış ve bu sezon da aynı formayı giydiğimizde yeniden piyasaya sürülmüş de olsa (gülücük) Mor Menekşeyi bir başka seviyorum. Kulağım bi Nilüfer'i arasa da yenge de kotarmış şarkıyı.

  8. Ajda Pekkan - Gönül Sayfam; yakın geçmiş Kayahan şarkılarının yine en iyilerinden birisi. Bu şarkıda gözleri dalmayan bizden değildir! Ajda Pekkan'a duyduğum saygının katlanarak artmasına sebep oldu Gönül Sayfam. Çok iyi yorumlardan birisi olmuş. 

  9. Gülşen - Emrin Olur; Gülşen'in kendi tarzı dışında söylediği bir şarkı olmuş bu yüzden saygı duyarak ekledim listeme Emrin Oluru. Hafif arabesk tınılar taşıyarak yorumlamış. Yakıştığını itiraf etmek zorundayım. Gülşen'i dinlemekten keyif alan birisi olarak (ne de olsa popüler kültür çocuğuyuz) Emrin Oluru da severek dinledim ben.

  10. Yonca Lodi - Gözlerinin Hapsindeyim; Yonca Lodi'nin en underrated kadın vokallerden birisi olduğunu hepimiz biliyoruz değil mi? Evet bu konuda hemfikir olmamızın ardından şarkıya geçebiliriz. Kuvvetli sesiyle şarkının hakkını veren isimlerden birisi olmuş. Doğru şarkı - doğru şarkıcı eşleşmesinin en başarılarından birisi. Albümün öne çıkanlarından.

  11. Candan Erçetin - Büyük Aşkım; yine efsaneleşmiş bir Nilüfer yorumu. Mor Menekşede olduğu gibi bu şarkıda da Nilüfer'i aradım. Candan Erçetin'e pek yakıştıramamakla birlikte şarkının alt yapısında yapılan düzenlemeye bayıldım! Beni Anlamadın Ya şarkısında olduğu gibi kıpır kıpır etti içimi.


  12. Funda Arar - Melankoli; Yonca Lodi gibi doğru şarkı ve şarkıcı eşleşmesinin başarılı örneklerinden birisi de Melankoli olmuş. Şarkının adıyla tezat oluşturacak hareketlilikte bir alt yapı ile karşınızda Melankoli!

  13. Suat Suna - Yoksun Sen; Suat Suna'yı o kadar uzun süredir dinlememişim ki albümde duyunca heyecanlandım. Yer yer Kayahan'ı duyduğumuz bir cover olmuş. Suat Suna'nın kalbime dokunan sesiyle çok yumuşacık, çok güzel olmuş. Dinlemeye doyamanlardanım bu adamı.

  14. Aşkın Nur Yengi - Atın Beni Denizlere; Hülya Avşar ile çektiği o klibi seyretmeyi beklerken erkek sesi bile gelmedi Atın Beni Denizlere şarkısında. Burun kıvırarak başladığım şarkıyı tebessümle bitirdim. Demek ki neymiş ön yargı kötü bişeymiş. Sevdik efendim. Ama aman aman bayılmadık maalesef. Üzgünüm Aşkın Nur Yenge :/

  15. Demet Sağıroğlu - Nar Tanem; Bana çok hitap etmeyen bir performans olmuş maalesef. Demet Sağıroğlu Arnavut Kaldırımı ile mesleği zirvede bırakmalıydı. Sbt :(

  16. Lale Memmedova - Kar Taneleri; Çok sevdiğim Kayahan şarkılarından birisi olmayan Kar Tanelerini daha önceden dinlemediğim bir şarkıcı söylemiş. Bu yüzden beğenmek gibi bir zorunluluğum olmaması süper. Zira çok sevemedim bu yorumu.


  17. Emre Aydın - Her Şeyden Çok; Koskoca Kayahan şarkısını da kendi şarkısı gibi söylemiş teallam yaa. İnsanı zorla melankoliye sürükleyen bu adamı kendine aşık edip mutluluktan şarkı yazamayacak, aşk böcüsü yapacak eli yüzü düzgün sevimli bir hanım kıza ihtiyacımız var. Nitelikleri taşıyorsanız danışmaya müracaat edin de cümleten huzura erelim.

  18. Gülben Ergen - Devamı Var; Klibini en çok sevdiğim Kayahan şarkılarından birisidir Devamı Var. Gülben Ergen ise şarkının, videosunun, şarkıyla ilgili her şeyin uzağında kalan absürt bir şey olmuş. Şarkıya gitmemiş. Albümün en başarısız iki performansından birisi olmuş. Sonuncu olmamasının sebebi şarkıya olan sevgimden. Sbt 2 :(

  19. Mine Koşan - Allahım Neydi Günahım; İbrahim Tatlıses'ten dinlemediğim sürece burun kıvıracağım bir şarkı olduğu için maalesef sonuncu oldu. Yoksa samimi olarak söylüyorum en sevdiğim Kayahan şarkılarından birisidir. Hepimizin içinde bir arabeskçi var. Allahım Neydi Günahım da benim içimdeki arabeskçiye dokunan şarkılardan birisidir. Keşke Tatlıses'te kalsaydı.
Bir kişiyi sıralamaya sokmadım. Çünkü bence o kişi Kayahan şarkılarını Kayahan'dan bile iyi anlayıp Kayahan'dan bile iyi yorumluyor. Evet doğru tahmin o kişi Nilüfer! Onu en iyi yada 2. yada 5. diye sayamazdım, sayamadım da. Nilüfer yukarıdaki her şarkıyı söylesin, herkesten iyi söyler. Evet Kayahan'dan bile, evet İbrahim Tatlıses'ten bile, evet eğer albümde Sabahlar Uzak olsaydı Ebru Gündeş'ten bile. Hayatımda aralarının bozulmasına en çok üzüldüğüm ikili Zeki&Metin'di. Sonra da Kayahan&Nilüfer oldu. Bu albümde Bir Garip Serçe'yi seslendirince küslük biter dostluk baki diye düşündüm. Sevindim. 

Albümün bence geniş özeti bu şekilde. Uzattıysam kusura bakılmasın. 20 şarkı var uzatmayıp napacaktım? Dinleyin. Dinletin. Sevin bu şarkıları. Herkes bir Kayahan olamıyor. Kayahan'ın en kısa sürede şifa bulmasını diler, tüm sanatçıları tüm kalbimle kutlarım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎