Veda | Ayşe Kulin

Bu kitap, benim daha önce peş peşe okuduğum Umut, Hayat ve Hüzün kitaplarının ilkiydi. Fakat o dönemde elimde olmadığı için okuyamamıştım. Geç oldu güç olmadı tam aksine güzel oldu. Veda tam da benim yumuşak karnımı vuracak zamanda yazılmış bir kitap. 1918-1924 yılları arasında, İstanbul'da, Osmanlı Devletinin Maliye Nazırlığı yapan Ahmet Reşat Bey ve ailesinin hikayesi Veda. Bir devletin yıkılıp yeni bir devletin varoluşunun üzerini şöyle bir yalayıp geçen, tarihin akışının bir aile üzerinde nasıl etkiler bıraktığını anlatan keyifli bir kitap. Kitapta Milliciler olarak geçen Kuvay-i Milliye ruhu, memleketin adım adım işgal edilirken kadın erkek demeden bu işgale ellerinden geldiğince dur deme çabaları, geçmiş ile gelecek arasında sıkışıp kalma... Dönemin Türkiye'sine, İstanbul'una, İmparatorluğun son günlerine bir ayna gibiydi adeta. Bugün aynı şey bizim başımıza gelse, bu kadar özverili olabilmeyi Allah dilerim bizlere de nasip eder. Vatanı aileden, sevdiğinden, evladından, canından vazgeçebilecek kadar sevmeyi inşallah biz de başarabiliyoruzdur. Kitabın bendeki baskısı cep boyda tasarlanmış. Everest Yayınlarından çıkma, 390 sayfa ve 9,90 TL. Mutlaka okuyun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎