Kolpa

4 tane müzisyen gencin kurduğu bi grup Kolpa. Bi kaç senedir piyasadalarmış, fakat bendeniz geçtiğimiz aylarda farkettim kendilerini. Önceki gün de albümlerini dinlemeye başladım. Ve bloga yazmaya değer olduklarını düşündüm. Buyrun efendim başlayalım;

Resmi sitelerinde kendilerini şu şekilde tanıtıyorlar;

Temelleri elemanlarının Adana'da geçirdikleri lise yıllarına dayanan Kolpa; 2004 yılında Bora Yeter (bas) ve Barış Yurtçu (vokal) tarafından Istanbul'da kuruldu.

2007 yılında ise grubun ilk gitaristi Dinçer Çetin'in yerine yine baska bir lise arkadaşları Cenk Taner Dönmez'in geçmesiyle grup ilk albümün kayıtlarında yer alan 3 kişilik kadroya ulaştı. 2009 Nisan ayında bu kadroyla Kolpa, ilk albümü "Hayat Senin"i yayınladı. Prodüktörlüğünü
Matthew Erdem'in yaptığı bu albüm Pasaj Müzik'in alt markası Mucize İşler tarafından piyasaya sürüldü. "Sayende" ve "Koşa Koşa" şarkılarına çekilen video kliplerden sonra Kolpa'nın kadrosu davulda Samuray Gökçe'nin de gruba katılımıyla son halini aldı.

2010 Şubat ayında kayıtlarına başladığı 5 cover şarkıdan oluşan maxi single albüm "MAXIMUM"u ise 4 haftalık kısa bir süre sonunda 23 Mart 2010 tarihinde Pasaj Müzik etiketiyle piyasaya sürüldü. Bu albümün ilk video klip şarkısı "Böyle Ayrılık Olmaz" müzik kanallarında ve türkçe müzik radyolarında halen yayınlanmaya ve listelerde yükselmeye devam ediyor.

İlk albümleri olan Hayat Senin'den haberdar değildim. Fakat Maximum albümlerini dinledikten sonra ilk albümlerini de dinlemek istedim. Öncelikle Maximum albümlerine değinmek istiyorum. 5 tane şarkının coverı var albümde. Böyle Ayrılık Olmaz, beni Kolpa'yla tanıştıran şarkı ve Maximum albümünün de ilk parçası. Bu şarkının her hâlini sevdiğimden midir nedir, keyifli bulmuş ve uzun süre dinlemiştim. Videosu da güzeldi, birazdan izleyeceksiniz. Albümün 2. şarkısı Kadınım. Bu şarkının coverını niyeyse beğenmiyorum. Orjinaline duyduğum saygıdan mıdır, yoksa Levent Yüksel'in kafamıza kazırcasına söylediğinden midir bilmiyorum :) Albümün 3. şarkısı Murat Boz'un Maximum'u. Albüme de adını veren parça. Kulağıma tuhaf gelse de bi iki dinlemeden sonra aşinalık da arttıkça sevdim. 4. şarkı ise Bitmeli. 90'lardan kulağımıza Serkan Civelek sesiyle çalınan bu şarkıyı ilk etapta bilemedim. Ama dinler dinlemez "heaa" dedim :)) Hoş! Albümdeki son şarkı ise Kemal Doğulu'nun Bir Yerde şarkısı. Enfes şarkıdır, Barış'ın sesinden de çok keyifli olmuş. Kemal'in de şarkıda sesiyle yer aldığını anımsatmakta fayda görüyorum.

Biraz da Hayat Senin'e değinmek gerekirse, ilk albüm olmasına rağmen kendilerini yansıttıklarını düşünüyorum ben. Albümde 9 şarkı var. Büyü Bozuldu favorim. Rock ve elektrogitarı çok sevmeyen bana bile sıcak geldi. Efendim uzun lafın kısası kendileri bilgisayarıma ve listelerime girmeyi başardılar. Hem de tek atışla :) Ellerine, yüreklerine sağlık. Yeni şarkılarını ve coverlarını merakla beklemekteyim. Kolpa'dan geliyor, Böyle Ayrılık Olmaz..



1 yorum:

Yazın bakalım 😎