Son çıkan albümler #6

Orhan Gencebay'ın 60. sanat yılını kutlamak için hazırlanmış derleme albümün adı Bir Ömür. 32 solo 1 de koro olmak üzere 33 parçayı Orhan Gencebay için kendi tarzlarına göre yorumlamış sanatçılar. Ben albümü henüz dinledim ve albüme dair edebileceğim en net yorum albümün arşivlik olduğu. Böyle albümleri sık sık dinlemiyoruz. Hele ki sanatçı yaşarken yapılmış bu iş Orhan Baba'yı onore etmek için müthiş bir yol. Albümün satış rakamları 250 bini geçmiş ve son zamanlardaki en yüksek satış rakamına ulaşması bekleniyor. Albümle ilgili ayrıntıları içeride veriyorum.
Albümde 32 solo var dedik ama 4 grup, 28 solo şeklinde ayırabiliriz bunu. Koro olarak söylenen şarkı ise Batsın Bu Dünya. Koro dediğim topluca değil aslında. Sadece nakarat koro olarak söylenmiş onun dışındaki kısımlar satır satır albümdeki sanatçılara dağıtılmış. Benim albümde en çok beğendiğim yorumlar, Tarkan, Sezen Aksu, Mustafa Ceceli, Ebru Gündeş, 84, Sibel Can, Volkan Konak ve Zara'ya ait. Diğer isimler de kendilerince başarılı yorumlamaya çalışmışlar. Gel gelelim benim içime en çok sıraladığım isimler dokundu. Albümdeki zayıf halkalar ise sanırım biraz albümün fazla satması için yapımcının popülist davranıp seçtiği isimler. Hande Yener, Serdar Ortaç, Demet Akalın ve Emre Aydın şarkıların hakkını verememişler. Bir de Manga'nın yorumladığı Ya Evde Yoksan şarkısını geçtiğimiz haftalardan birinde İşler Güçler tayfasından dinlemiştik, ille bi grup söyleyecekse keşke İşler Güçler grubu seslendirseydi şarkıyı. Albüm 2 cd şeklinde basılmış ve 29,90'a satışa çıkmış. Albümdeki favorim ile yazıyı bağlıyorum. Emeği geçenlerin eline, dinleyenlerin kulaklarına, okuyanların gözlerine sağlık.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎