Derbi Totemleri #7 {Saraçoğlu'ndaki maçlar 2}

Maç günü geldi çattı. Artık totemi de kalmadı bu işin lafı da.. Top Galatasaray'da. Ya yeneceğiz ya yenileceğiz. Niye bilmiyorum ama bu maçın berabere bitmeyeceğini düşünüyorum ben. Hani derler ya 3 ihtimalli maç diye.. Bence bu maç 2 ihtimalli bi maç olacak. Maça dair edeceğim son kelamlar yine Saraçoğlu'ndan 2 maç olacak. Fakat ondan önce tek bi hatırlatmam var; derbilerde genelde favori olarak gösterilen taraf kaybeder. Bu maçtan önce herkes Fenerbahçe'nin kazanacağını söylüyor. İnandık, bekliyoruz.. Buyrun içeri;

11 Nisan 1993
Fenerbahçe:1-4:Galatasaray
17 sene önce Türkiye Kupası'nın sahibi Galatasaray, lig maçı için Kadıköy'e konuk oluyor. O zaman da kırmızı kartlar maça damga vuruyor ama bir bilemediniz iki kırmızı çıkıyor. Bugünkü kadar hırçın değil kimse. Ne taraftarlar, ne futbolcular, ne de futbol camiası.. Neyse Galatasaray öne geçiyor, sonra Mert Korkmaz kırmızı kart görüyor. Fenerbahçe umutlanıyor ama ne fayda.. Tugay'ın 2, Hakan Şükür'ün tek golüyle Galatasaray 4 farklı öne geçti bile. O günkü maçın adamı da şüphesiz Tanju Çolak. Hiç golü yok nerden maçın adamı bu adam diye soranlara cevap verelim efendim, Tanju o dönem Fenerbahçe forması giyiyor. Bu maçta Galatasaray'a karşı bi penaltıyı gole çeviremese de maçta Fenerbahçe'nin tek golü yine Tanju'ya ait. Bu ağır mağlubiyet sonrasında da Fenerbahçe Yönetimi istifalarını veriyorlar.

22 Aralık 1999
Fenerbahçe:1-2:Galatasaray

Gelelim Kadıköy'den gelen son maç haberine.. Bu maçın en büyük özelliği, bu maçtan beri Galatasaray, Saraçoğlu'nda galip gelemiyor. Evet, yanlış okumuyoruz, 1999'dan beri olmadı, olmuyor.. Maçın diğer özelliği ise binyılın son derbi maçı olması. 2000'li yıllar uğurlu gelmedi Galatasaray'ıma belki 2010'lu yıllar uğurlu gelir diyeceğim de, 2010 yılında da gittik dimi biz bu Saraçoğlu'na?! Neyse ben maça döneyim.. İlk gol Hasan Şaş'tan geliyor. Bu golden hemen sonra da Marcio ile 2-0 öne geçiyor. İlk yarıyı 2-0 önde kapatan Galatasaray, ikinci yarıda daha baskılı oynayan Fenerbahçe'ye direnemiyor ve Moldovan'ın golüyle fark bire iniyor. Fenerbahçe aradığı golü bir türlü bulamayınca da maçı Galatasaray kazanıyor. Bu maçla ilgili vereceğim bi anektod daha var ki derbiye bağlanıyorum artık bundan sonra :)) Tugay Abi yani Tugay Kerimoğlu, bu maçta son kez Galatasaray forması giyiyor ve Rangers ile başlayan Avrupa serüvenine doğru yola çıkıyor. Şimdi Tugay abi yeniden takımda.. Biz de yine Saraçoğlu'na gidiyoruz. Ne dersiniz hoş olmaz mı?

İki tarafa da bol şanslar. Umut ediyorum yıllar sonra hatırlayacağımız kadar keyifli bi maç olur ve sadece futbol ile hatırlarız.

Yürüyedur Galatasaray'ım!


2 yorum:

  1. bu sayfayı nerden buldum bilmiyorum. normalde renklere duyduğum antipatiden :) tesadüfen görsemde pas geçerdim. anlaşılacağı gibi FENERBAHÇE'liyim. ama bloğunun içeriği hoşuma gitti. eski maçlara dair yazılar olmasıda etken olabilir. malum benim gibi 30 lu yaşlarda olan futbolseverler, günümüzün işleyen makine mantığına sahip endüstriyel futboluna karşın, geçmişin estetiğe dayanan futbolunu daha çok seviyoruz. olaya tersinden bakarsak bugünün yıldız addedilen kaç tane oyuncu o dönemlerde ilk 18e girerdi, merak ediyorum. bu arada paylaştığın 4 maçın 4ünüde dün gibi net hatırlıyorum.
    başarılarının devamını dilerim.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim ince yorumunuz ve destekleyici düşünceleriniz için. Gurur duydum, mutlu oldum. Bugünkü endüstriyel futboldan memnun olmayan biri olarak dediklerinizin hepsine katılıyorum. Futbolun son romantiklerinden birisi olarak bu eski maçların keyfini hiç bişeye değişmem. Yine beklerim..

    ps: renklerin kusuruna bakmayın, Galatasaraylı'lık kanımda var :))

    YanıtlaSil

Yazın bakalım 😎