500 Days of Summer ~ Aşkın 500 Günü | 2009

"Bu bir aşk hikayesi değildir, aşk hakkında bir hikayedir" cümlesiyle çıkmış yola Aşkın 500 Günü. Benim diyen birçok romantik komedinin önüne geçmiş bir film. Ben 2010'un ilk aylarında izlemiştim. Fakat bloga düşmemiş. Geçtiğimiz günlerde hayatvefutbol nickli arkadaşın uyarısıyla bloga gelsin dedik. Geldi. Bakalım neler kalmış hafızamızda.

Filmden hafızama kazınan nokta şüphesiz ki Joseph Gordon-levitt'in oyunculuğudur. Aşık adam rolünü, saf adam rolünü, terkedilen adam rolünü, acı çeken rolünü, kısaca filmimizin esas oğlanı Tom'u müthiş canlandırmış. Ayakta alkışladık efendim. Altın Küre'ye de aday gösterilmişti sanırım fakat aldı mı almadı mı bilmiyorum. Bilen beni aydınlatabilir mi zahmet olmazsa?.. Zaten böyle filmler oscar'a falan aday gösterilmez. Aman hemen ezin atın romantik komedi yaftası yiyen filmleri. Dinazorlar sizi! Neyse ben coşmadan filme geri dönelim. Filmin esas kızı, ki filme de adını verendir, Summer'cığım çıtı pıtı hâlleriyle göz dolduruyor. Hatunla ilgili ayrıntılı cümleler spoiler kısmının içinde gizli.

Bilen bilir, ben filmde dün-bugün gel-gitlerini çok severim. Filme bi hareket getirdiğini de düşünürüm. Bu filmde de anlatılan aşkın 500 günü sırayla değil parça parça verilmiş. Filmin keyifli ayrıntılarından birisi olmuş. Öte yandan yine sağlam bi soundtrack ile karşı karşıyayız. Filmde sahnelerle öyle bütünleşmiş ki müzikler, sonra sonra farkediyorsunuz müzik çaldığını. Tebrik ettik efendim, beğendik. Aslında yazmak istediğim çok şey var ama izlemeyenler için, hâlâ izlemeyen kaldıysa, sürprizini bozmamak için spoiler'a sakladım. Buyrun filmin aslına inelim,

Spoileeer!

Summer ile başlayayım. Güzel kız, hoş kız kabul. Ama Tom'u bırakıp gitmek yakışmadı sana bebeğim. Kader falan diye kıvırmaya çalışsa da 500 gün süren aşkın bi nefeste bitivermesi bana koydu sanırım. Gerçi finaldeki kız Summer'dan daha uygunmuş Tom'a bunu anladık. Günümüz filmlerinden Aşk Tesadüfleri Sever'in repliği de buraya cuk diye oturur, "bazen ilk görüşte anlarsın o senin kaderindir".. Filmde Summer ile Tom sevgili olduktan sonra Tom, kaşını gözünü ıcığını cıcığını seviyorum demişti. Ayrılmalarının ardından ise sevdiği şeyleri kötülemişti. Kötülediği sahnelerde çok güldüm. Evet, Summer'a özel bi gıcığım var, nolmuş?!

Summer ve Tom ayrıldıktan sonra, Tom o en sevdiği bankta otururken, Summer geliyor ya, Tom'a orda çok bi üzüldüm. Bildiğin kıyamam moduna girdim. "O hayatındaydı ve benle dans ettin" dedi Tom. Summer da "evet" deyince aslında Tom, filmin özeti olan repliği çaktı; "her zaman ne istersen onu yapıyorsun değil mi?" Kız milleti, ben de o milletten olduğum için biliyorum, biraz böyle başına buyruk olmayı seviyor. Seviyosan önüne bak kızım, ne işin var elin herifiyle? Elin herifiyle bi işin varsa bu çocuğu bırak! Ama yok, illa can yakacağız! Neyse.. Karşımıza çıkıp dumura sürükleyen 'beklentiler&gerçekler' ekran bölümleri enfesti. Tom'un kız kardeşi velete de bittim. Böyle bilmiş sıpalara ayrıca hayranım. Kızın sürekli abisine akıl verme modunda olması, mod olarak düştüğü anlarda gelip toparlaması enfesti. Bu arada finaldeki kızın adının Autumn çıkmasına ne diyorsunuz?



Fragman ve bilgilerle son noktayı koyarım. İzlemeyen varsa 1 saat 35 dakikasını harcasın izlesin. Güzel filmdir 500 days of summer :)

IMDB Puanı: 8.0/10
Yapım: 2009 ~ ABD
Tür: Dram, Komedi, Romantik
Yönetmen: Marc Webb
Senaryo: Scott Neustadter, Michael H. Weber
Yapımcı: Mark Waters, Scott Hayman, Jessica Tuchinsky, Steven J. Wolfe, Mason Novick
Görüntü Yönetmeni: Eric Steelberg
Oyuncular: Zooey Deschanel, Joseph Gordon-levitt, Mychael Danna, Regina Spektor, Meaghan Smith
Filmin Websitesi: http://www.foxsearchlight.com/500daysofsummer/
Süre: 1 saat 35 dk
Gösterim Tarihi: 09 Ekim 2009 (Türkiye)

Konu: Genç adam, genç kızla tanışır.. Erkek aşık olur.. Kız aşık olmaz..

Gerçek aşkın varlığına inanmayan bir kadınla (Deschanel), ona aşık olan genç adamın (Gordon-Levitt) sıradışı, romantik ve komik hikayesi.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎