And the oscar goes to..


Bu sene 83.sü düzenlenecek olan Akademi Ödülleriyle ilgili ben de bir şeyler karalamak istedim. Ödüllere aday olan filmler arasından 5 tanesini izledim. Genel kanıya göre en iyilerini izlemişim farkında olmadan. Oscar'ın ardından izlemeye de devam etmeyi düşünüyorum. Ve tabii ki izlemediğim filmlerden ödül alan olursa pişman olmamayı da umuyorum. Oscar'ı bu sene Anne Hathaway ile James Franco sunacak. Adaylarımın en sonuna ikisinin Oscar'a nasıl hazırlandığının keyifli videosunu da ekleyeceğim :) Buyrun başlayalım..

Önce en iyi film kategorisiyle başlayalım. 10 film yarışıyor bildiğiniz gibi. Ben bu 10 filmin 5'ini izleyebildim. Hepsini de bloga yazdım zaten. İşte en iyi film adayları;

Bence The King's Speech {Zoraki Kral} kazanacak. Ama gönlümden geçen film gerek kurgusu gerek senaryosuyla Inception {Başlangıç}. Sosyal Ağ'ın seçilmesi ise benim için gerçekten sürpriz olur. Golden Globe'u götürmüş olsa da, Sosyal Ağ bu senenin en overrated filmidir.

İkinci kategorimiz en iyi kadın oyuncu kategorisi. En iyi kadın oyuncu kategorisini tartışmaya lüzum bile yok aslında. Sanırım herkes aynı fikirdedir.
  • Annete Bening ~ İki Kadın Bir Erkek
  • Jennifer Lawrence ~ Gerçeğin Parçaları
  • Michelle Williams ~ Blue Valentine
  • Natalie Portman ~ Siyah Kuğu
  • Nicole Kidman ~ Rabbit Hole

Bence ve hepimizce aslında en kuvvetli aday Natalie Portman. Siyah Kuğu'daki performansının yanı sıra, kendi üstüne kurulu filmi taşıyabilmesi ve filmin altında ezilmeyip aksine önüne geçmiş olması Portman'ı en kuvvetli aday hâline getiriyor.

Sıradaki kategorimiz en iyi erkek oyuncu kategorisi. Çok çok kuvvetli iki aday var ki, ben bile kendi içimde çeliştim bu kategoride. İşte adaylar;
  • Colin Firth ~ Zoraki Kral
  • James Franco ~ 127 Saat
  • Javier Bardem ~ Biutiful
  • Jeff Bridges ~ İz Peşinde
  • Jesse Eisenberg ~ Sosyal Ağ

Bu kategoride Colin Firth ile James Franco arasında müthiş bi çekişme olacak. Natalie Portman için dediklerim James Franco için de geçerli aslında. Film sadece onun üzerine kurulu. Filmin altında ezilmek bi yana dursun, filmin önüne geçiyor ve filmi başka bir boyuta taşıyor. Gönlümden geçen isim James Franco olsa da, ödülü Colin Firth'ün kazanacağını düşünüyorum. Bir de dip not, bi oyuncu aynı anda hem Oscar'ı alacak oyuncu olup hem de Oscar'ı sunmaz bence. Bu da bana göre Franco'nun Oscar alamayacağının bi tüyosu oldu..

En iyi yardımcı kadın oyuncu kategorisiyle devam edelim. Sanırım en Fransız kaldığım kategori bu kategori oldu. Çünkü adaylar arasında yalnızca Zoraki Kral'ı izledim. İşte adaylar;
  • Amy Adams ~ Dövüşçü
  • Haliee Steinfeld ~ İz Peşinde
  • Helena Bohem Carter ~ Zoraki Kral
  • Jackie Weaver ~ Animal Kingdom
  • Melissa Leo ~ Dövüşçü

E Zoraki Kral'ı izlediğimden ötürü, tahmin edeceğiniz üzere Helena Bohem Carter'ın almasını isterim. Ama okuduğum sinema eleştirmenleri çoğunlukla oylarını Melissa Leo'dan yana kullanmışlar. O kazanır herhalde..

En iyi yardımcı erkek oyuncu kategorisinde ise yine tüm filmleri izlememekle birlikte gönlümden geçen de tek bi isim var. İşte adaylarımız;
  • Christian Bale ~ Dövüşçü
  • Jeremy Renner ~ Hırsızlar Şehri
  • Geoffrey Rush ~ Zoraki Kral
  • John Hawkes ~ Gerçeğin Parçaları
  • Mark Ruffalo ~ İki Kadın Bir Erkek

Ben deminki kategoride de dediğim gibi Zoraki Kral'ı izledim. Bu yüzden gönlüm kesinlikle Geoffrey Rush'dan yana. Başarılı bir performans çizdiğini düşünüyorum. Fakat kazanacak isim Christian Bale olacak. Dövüşçü'deki performansıyla göz dolduruyor.

Son olarak en iyi yönetmen kategorisine de değinip bağlayalım. En iyi yönetmen kategorisinde, yalnız Oscar'lar için değil, genel olarak da gönlümün en iyi yönetmeni tek kişidir. Ama önce adaylar;
  • Coen Kardeşler ~ İz Peşinde
  • Darren Aronofsky ~ Siyah Kuğu
  • David O. Russel ~ Dövüşçü
  • David Fincher ~ Sosyal Ağ
  • Tom Hooper ~ Zoraki Kral

David Fincher, benim en sevdiğim yönetmen. Sosyal Ağ, bu senenin en overrated filmi olsa da, iade-i itibar yapılması amacıyla ödülün Fincher'a gideceğini düşünüyor ve istiyorum. Yine de Siyah Kuğu'nun yönetmeni Aronofsky ile büyük çekişme yaşayacaktır.

Son olarak bi kaç cümle etmek gerekirse,
en iyi animasyon filmi ödülü Toy Story 3'e,
en iyi görüntü yönetmeni ödülü Black Swan'deki müthiş performansıyla Matthew Libatique'e,
en iyi orjinal senaryo ödülü Inception'ın senaryosuyla Christopher Nolan'a,
en iyi uyarlama senaryo ödülü 127 Hours ile Danny Boyle, Simon Beaufoy ikilisine,
en iyi yabancı film ödülü Biutiful'a
en iyi şarkı ödülü yine 127 Hours'tan If I Rise parçasına gidecek diyorum. Gönlümden geçen, ödülü almasını istediğim bunlar aslında. Başta söz verdiğim gibi Anne Hathaway ve James Franco'nun Oscar'a nasıl hazırlandığının keyifli videosuyla tamamlıyorum düşüncelerimi. İyi seyirler dilerim şimdiden.




2 yorum:

  1. zoraki kral amborgoyu koydu ve ödülleri aldı:)oscarlar hakedilenlerin oldu bana göre,bende az çok film kültürüme bakarak yorum yazabilirim diye düşündüm

    YanıtlaSil
  2. Estağfurullah, her zaman beklerim :)

    YanıtlaSil

Yazın bakalım 😎